Σε συζητήσεις με επίδοξους επενδυτές βρίσκεται η Astra Airlines, η οποία ανέστειλε το πτητικό έργο της στις αρχές Νοεμβρίου και στη συνέχεια, εντάχθηκε σε προσωρινό καθεστώς προστασίας από τους πιστωτές (έως 4 μήνες).
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές, τόσο από το εξωτερικό, όσο και από το εσωτερικό.
Φαίνεται ότι μεταξύ των «μνηστήρων» συγκαταλέγεται και Έλληνας επιχειρηματίας από τον ευρύτερο κλάδο των μεταφορών (όχι των αερομεταφορών).
Μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου εικάζεται ότι θα έχει διαμορφωθεί σαφής εικόνα, εάν οι διαπραγματεύσεις οδηγούνται σε συμφωνία ή… ναυάγιο.
Ως δύσκολο κομμάτι φαντάζει, όχι τόσο το ύψος των υποχρεώσεων, αλλά οι χρηματοδοτικές ανάγκες για την ανανέωση του στόλου αεροσκαφών.
Επίσης, οι νέοι επενδυτές (εάν επιτευχθεί συμφωνία) καλούνται, με τους υφιστάμενους μετόχους, να αποφασίσουν το νέο εμπορικό προσανατολισμό της εταιρείας, η οποία απώλεσε στο παρελθόν αρκετές άγονες γραμμές, άρα σταθερά έσοδα. Ως εναλλακτική, φαντάζει η επικέντρωση σε πτήσεις τσάρτερ.
Όπως είναι φυσικό, τις εξελίξεις παρακολουθούν οι πιστωτές της εταιρείας, οι οποίοι ευελπιστούν ότι η εταιρεία θα βρει χρηματοδότες. Εάν δεν επιτευχθεί αυτό, έχουν ήδη δρομολογήσει τις ενέργειές τους.
Γιατί έφτασε σε αυτή τη δύσκολη στιγμή η Astra; Όπως υποστηρίζουν αναλυτές της αγοράς, αποτέλεσε αρνητική εξέλιξη η απώλεια αρκετών άγονων επιδοτούμενων γραμμών.
Μάλιστα, για να τις εξυπηρετήσει, η Astra είχε προχωρήσει στην αγορά ειδικών αεροσκαφών (ATR).
Επίσης, αρνητικά επηρέασαν η άνοδος του ΦΠΑ και η αναπροσαρμογή των χρεώσεων στα αεροδρόμια της Fraport Greece που επιχειρεί η εταιρεία.
Σύμφωνα με τον τελευταίο διαθέσιμο ισολογισμό που είναι του 2018, ο κύκλος εργασιών ανήλθε στα 18,3 εκατ., έναντι 26,33 εκατ. ευρώ το 2017.
Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη ανέρχονται στα 0,29 εκατ., έναντι 0,23 εκατ. το 2017, ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων στα 12,4 εκατ.