Σήμερα είναι η «ημέρα της κρίσης» για το λιμάνι του Ηρακλείου, καθώς θα αποσφραγιστούν οι φάκελοι των δυο «μονομάχων», της κοινοπραξίας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε. (είναι η μητρική εταιρεία της SKY express) – NECTAR HOLDINGS LTD και της κοινοπραξίας Grimaldi Euromed S.p.A. και Μινωικές Γραμμές Α.Ν.Ε.
Του Φώτη Φωτεινού
Στο λιμάνι του Ηρακλείου, το οποίο έχει έντονη δραστηριότητα στην κρουαζιέρα και στην ακτοπλοΐα, έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο, το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης. Το λιμάνι είχε, το 2021, έσοδα 5,6 εκατ. και καθαρά κέρδη 1,7 εκατ.
Το ενδιαφέρον εντοπίζεται στα κάτωθι:
-Θα καταφέρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να έχει υπό την «κατοχή» της ακόμα ένα λιμάνι, όπως της Καβάλας;
Σημειώνεται ότι η κοινοπραξία BLACK SUMMIT – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακηρυχθεί ανάδοχος για το λιμάνι της Καβάλας.
-Θα καταφέρει η AVIAREPS ΕΛΛΑΣ Α.Ε., η οποία είναι η μητρική εταιρεία της SKY express, συμφερόντων του κρητικού επιχειρηματικού ομίλου IOGR, να πλειοδοτήσει;
Ο επιχειρηματικός όμιλος IOGR δραστηριοποιείται στον τουρισμό και τις αερομεταφορές, οπότε στοχεύει στη δημιουργία συνεργειών με ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.
-Από την άλλη πλευρά, Grimaldi και Minoan Lines, μετά την Ηγουμενίτσα, «θέλουν» και το Ηράκλειο.
Εάν η προσφορά τους αποδειχθεί «ιλιγγιώδης», όπως στην Ηγουμενίτσα, φαίνεται ότι αποτελούν ισχυρό διεκδικητή.