Το 2024, η AEGEAN θα προσφέρει συνολικά 19,5 εκατ. θέσεις και θα επιχειρήσει σε 47 χώρες και σε παραπάνω από 155 προορισμούς.
Ειδικά, στο θερινό πρόγραμμα θα διατεθούν 13,4 εκατ. θέσεις, αύξηση της τάξεως του 6%.
Σύμφωνα με στελέχη της AEGEAN, το ποσοστό αύξησης καταγράφεται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με στόχο τη μείωση της εποχικότητας με μήνες, όπως ο Φεβρουάριος, Μάρτιος και Μάιος να προσφέρονται αυξημένες θέσεις εξωτερικού από 10% έως και 15%.
Επιπλέον, στο θερινό πρόγραμμα, εκτός από τη διατήρηση προορισμών που έχουν ήδη ξεκινήσει στο τέλος του 2023, όπως το Ντουμπάι (ΗΑΕ) και το Κισινάου (Μολδαβία), η AEGEAN επεκτείνεται και σε νέους, με την προσθήκη 3 προορισμών από την Αθήνα (Σαράγιεβο, Παλέρμο και Βίλνιους που ξεκίνησαν τον Απρίλιο), ενώ συνεχίζει να επενδύει στα υφιστάμενα δρομολόγια τόσο του εσωτερικού, όσο και του εξωτερικού με την προσφορά επιπλέον θέσεων.
Η αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις, το 2024, προσεγγίζει τις 700.000 και είναι σχεδόν μοιρασμένες στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, ενώ η εταιρεία συνεχίζει να ενισχύει τη βάση της Θεσσαλονίκης με περαιτέρω 8% αύξηση χωρητικότητας.
Τα δρομολόγια εξωτερικού
Στο εξωτερικό, οι αγορές που η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει για το 2024 είναι η Κύπρος, η Τουρκία, παραδοσιακά η Ιταλία και η Γερμανία αλλά και η περιοχή της Ιβηρικής (Ισπανία και Πορτογαλία), της Ολλανδίας και της Αλβανίας στα Βαλκάνια.
Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Κόλπο, πέρα από το νέο ετήσιο δρομολόγιο στο Ντουμπάι, σημαντική αύξηση σημειώνεται και στη Σαουδική Αραβία, με αυξημένο αριθμό συχνοτήτων καθ’ όλη την διάρκεια του έτους σε Τζέντα και Ριάντ.
Τα δρομολόγια εσωτερικού
Στο δίκτυο εσωτερικού καταγράφεται περαιτέρω ενίσχυση της χωρητικότητας, τόσο σε δρομολόγια μεγάλης κίνησης όπως Αθήνα‑Ηράκλειο, Αθήνα‑Χανιά, Αθήνα-Ρόδος με επιπλέον καθημερινή συχνότητα, αλλά και σε Λήμνο, Σητεία, Κάρπαθο, ενώ από Θεσσαλονίκη αυξάνεται σημαντικά τόσο ο αριθμός των εβδομαδιαίων πτήσεων στο σύνολο της περιόδου προς Κω, Σαντορίνη, Μύκονο, Πάρο.
Τέλος, προστίθενται στο δίκτυο εσωτερικού νέα δρομολόγια από Θεσσαλονίκη προς Νάξο, από Ηράκλειο προς Καλαμάτα και από Ρόδο προς Κάρπαθο-Κάσο-Σητεία.
Επιβατική κίνηση και τάσεις για τη θερινή σεζόν που μόλις ξεκίνησε
Από τον Νοέμβριο του 2023 μέχρι τον Μάρτιο του 2024, η AEGEAN πρόσφερε αύξηση συχνοτήτων και διαθέσιμων θέσεων, κατά 10% στο δίκτυο εσωτερικού, με πληρότητα της τάξεως του 81%, παρόμοια με την αντίστοιχη περίοδο της περσινής χρονιάς.
Αντίστοιχα, στο δίκτυο εξωτερικού η αύξηση ήταν της τάξεως του 10% και η πληρότητα ήταν 81%, ίδια με την περσινή χρονιά.
Πιο συγκεκριμένα η στρατηγική κατεύθυνση της εταιρείας τον χειμώνα 2023 ‑ 2024 εστίαζε:
α) στην επέκταση της τουριστικής περιόδου με την αύξηση των θέσεων στο τέλος και τις αρχές της θερινής σεζόν,
β) στη συνέχιση της επένδυσης στη βάση της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και
γ) στη διατήρηση και το χειμώνα δρομολογίων που αρχικά είχαν ξεκινήσει το καλοκαίρι, προκειμένου να εδραιώσουν τις ταξιδιωτικές ροές και την παρουσία της εταιρείας.
Τον χειμώνα η εταιρεία πέταξε, για πρώτη φορά, σε προορισμούς, όπως το Μπιλμπάο, το Κισινάου, το Ταλίν και τη Βαρκελώνη από τη Θεσσαλονίκη, με πληρότητα που έφτασε το 70-75%.
Μάλιστα, ενισχύθηκε σημαντικά και το δίκτυο της περιφέρειας με τα δρομολόγια από και προς Ηράκλειο προς κατά βάση, τη Γερμανία, όπως το Μόναχο και τη Φρανκφούρτη, να καταγράφουν και τους χειμερινούς μήνες πληρότητα της τάξεως του 80%.
Ειδικά σε ό,τι αφορά τη φετινή χρονιά, τόσο το 1ο τρίμηνο, όσο και ειδικότερα ο Απρίλιος, έδειξαν τη δυναμική των Ελλήνων να ταξιδεύουν τόσο στο εσωτερικό, όσο και το εξωτερικό, με την πληρότητα να φτάνει το 80%.
Ενώ, η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων άγγιξε το 12%, γεγονός που επηρεάστηκε και από την περίοδο του Καθολικού Πάσχα.
Συγκεκριμένα, στο δίκτυο του εσωτερικού η αύξηση των προσφερόμενων θέσεων έφτασε το 2%, με πληρότητα 81% κοντά δηλαδή στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο, που ήταν το Ορθόδοξο Πάσχα.
Ο Μάϊος, μέχρι στιγμής, φαίνεται να είναι ένας «δυναμικός» μήνας, τόσο για το δίκτυο του εσωτερικού, όσο και για το δίκτυο του εξωτερικού που ενισχύθηκε και από την περίοδο του Πάσχα.
Οι περισσότεροι Έλληνες προτίμησαν το εξωτερικό, ενώ το Μαρόκο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις τους με 100% πληρότητα την περίοδο του Πάσχα.
Οι ενδείξεις για την επόμενη χρονική περίοδο είναι θετικές, παρουσιάζοντας αυξημένη ζήτηση, με τη συχνότητα των κρατήσεων να φτάνει αυτή τη στιγμή τα επίπεδα του 2019 και τις αναζητήσεις των επισκεπτών για τη χώρα στις μηχανές αναζήτησης να παραμένουν αυξημένες.