Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε χθες τις οικονομικές προβλέψεις για το 2020, υποστηρίζοντας ότι ο κλάδος θα σημειώσει ζημιές 84,3 δις δολαρίων το 2020 σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα έσοδα θα μειωθούν κατά 50%, στα 419 δισεκατομμύρια δολάρια από 838 δισεκατομμύρια δολάρια το 2019.
Αντίστοιχα, το 2021, οι ζημιές αναμένεται να μειωθούν στα 15,8 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς τα έσοδα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν στα 598 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Οικονομικά, το 2020 θα είναι ίσως η χειρότερη χρονιά στην ιστορία της αεροπορίας. Κατά μέσο όρο, κάθε μέρα αυτού του έτους θα προσθέσει 230 εκατομμύρια δολάρια στις απώλειες της βιομηχανίας. Συνολικά, αυτό είναι απώλεια 84,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Αυτό σημαίνει ότι – βάσει εκτίμησης 2,2 δισεκατομμυρίων επιβατών φέτος – οι αεροπορικές εταιρείες θα χάσουν 37,54 δολάρια ανά επιβάτη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κρατική οικονομική ανακούφιση ήταν και παραμένει κρίσιμη, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες καίνε μετρητά», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
«Εφόσον δεν υπάρχει ένα δεύτερο και πιο καταστροφικό κύμα COVID-19, τα χειρότερα από την κατάρρευση της κυκλοφορίας είναι πιθανότατα πίσω μας.
Ένα κλειδί για την ανάκαμψη είναι η καθολική εφαρμογή των μέτρων επανεκκίνησης που έχουν συμφωνηθεί μέσω του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) για να διατηρούνται οι επιβάτες και το πλήρωμα ασφαλείς.
Και, με τη βοήθεια αποτελεσματικού εντοπισμού επαφών, αυτά τα μέτρα θα πρέπει να δώσουν στις κυβερνήσεις την εμπιστοσύνη να ανοίξουν τα σύνορα, χωρίς μέτρα καραντίνας. Αυτό είναι ένα σημαντικό μέρος της οικονομικής ανάκαμψης επειδή περίπου το 10% του παγκόσμιου ΑΕΠ προέρχεται από τον τουρισμό και μεγάλο μέρος αυτού εξαρτάται από τα αεροπορικά ταξίδια», δήλωσε ο de Juniac.
Η κυκλοφορία των επιβατών αναμένεται να αυξηθεί κατά 55% το 2021 σε σύγκριση με φέτος, ωστόσο θα παραμείνει κατά 29% κάτω από τα επίπεδα του 2019, όπως αναφέρει η IATA στην επικαιροποιημένη πρόβλεψή της.
REGION | PASSENGER DEMAND (RPKS) | PASSENGER CAPACITY (ASKS) | NET PROFIT | REMARKS |
---|---|---|---|---|
Global | -54.7% | -40.4% | -$84.3b | |
North America | -52.6% | -35.2% | -$23.1b | North America’s large domestic markets and financial support to US carriers under the CARES Act are expected to play a key role in the recovery. |
Europe | -56.4% | -42.9% | -$21.5b | The progressive opening of intra-European travel has the potential to boost the recovery, provided onerous quarantine measures are avoided. Strings attached to government relief packages, particularly for environmental purposes, will need to be carefully managed to avoid unintended consequences such as damaged competitiveness. |
Asia Pacific | -53.8% | -39.2% | -$29.0b | Asia-Pacific was the first region to feel the brunt of the COVID-19 crisis. It is expected to post the largest absolute losses in 2020. |
Middle East | -56.1% | -46.1% | -$4.8b | Lower oil prices will add extra pressure to a difficult economic situation within the region. The recovery for the region’s super connectors could be delayed with the expected phasing of the re-start with domestic and regional followed by long-haul international routes. |
Latin America | -57.4% | -43.3% | -$4.0b | Latin America entered the crisis with a delay. The region’s governments have implemented some of the most draconian measures in terms of border closures which could both delay and slow down the recovery. |
Africa | -58.5% | -50.4% | -$2.0b | The course of the virus in this region is yet to be fully seen. Nonetheless, border closures have all but stopped flights. International donors will be needed to supplement the limited means for the region’s governments to provide relief packages. |