Κάλλιο αργά, παρά ποτέ. Το αργότερο έως τις αρχές του 2019 αναμένεται να παραδοθεί το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 του αεροδρομίου «Μακεδονία», συμβάλλοντας σημαντικά στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αεροδρομίου.
Του Φώτη Φωτεινού
Με το νέο διάδρομο, επεκτείνονται σημαντικά οι επιχειρησιακές δυνατότητες του αεροδρομίου, καθώς θα μπορεί να φιλοξενεί μεγαλύτερα αεροσκάφη, περισσότερες πτήσεις και το κυριότερο, θα ελαχιστοποιήσει τις ματαιώσεις πτήσεων, λόγω ομίχλης ή άλλου έντονου καιρικού φαινομένου, λόγω περισσότερων εναλλακτικών διαδρομών προσγείωσης / απογείωσης, δεδομένης της δυνατότητας χρήσης και του υπάρχοντος διαδρόμου (16-34).
Ο διάδρομος 10-28 χωρίζεται σε δυο έργα: την επέκταση προς τη θάλασσα και την αναβάθμιση της αντοχής του χερσαίου τμήματος, με το δεύτερο έργο να έχει ολοκληρωθεί.
Ειδικότερα, το έργο της επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων αεροσκαφών 10-28 έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
-Υπογραφή Σύμβασης: 31.10.2005
-Οικονομικό αντικείμενο: 178.894.780,22€
-Μέση έκπτωση: 48,10%.
-Συμβατική ημερομηνία περαίωσης: 27.07.2011
-Εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης: 31.12.2018
Ο διάδρομος, με το υφιστάμενο μήκος του, έχει δυνατότητα εξυπηρέτησης του 22,6% των υφιστάμενων τύπων αεροσκαφών, ενώ με το εκτεταμένο μήκος 3440 μ. θα εξυπηρετεί το 89,6%.
Αντίστοιχα, το έργο της αναβάθμισης αντοχής του χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, το οποίο έχει ολοκληρωθεί, έχει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
-Υπογραφή Σύμβασης: 24.12.2012
-Οικονομικό αντικείμενο: 25.188.398,41 €
-Έκπτωση: 40,18 %
-Συμβατική ημερομηνία περαίωσης: 15.08.2014
-Εγκεκριμένη ημερομηνία περαίωσης: 30.04.2018.
Το έργο περιλαμβάνει τις απαιτούμενες εργασίες ενίσχυσης και αύξησης της αντοχής του υφιστάμενου χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, μήκους 2440μ, ώστε ο νέος εκτεταμένος διάδρομος να διαθέτει ομοιόμορφη αντοχή, ομοιόμορφα γεωμετρικά χαρακτηριστικά και ενιαία, σύγχρονη φωτοσήμανση.