Κατατέθηκε το νομοσχέδιο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις».
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την προώθηση του παρόντος σχεδίου νόμου για τα υδατοδρόμια ρυθμίζονται εκ νέου οι διαδικασίες ίδρυσης, λειτουργίας κι εκμετάλλευσης των επί των υδάτινων επιφανειών επιχειρήσεων, ώστε να διευκολυνθεί η αδειοδότηση αυτών, μέσω της απλοποίησης των σχετικών διαδικασιών, καθώς και να θεσπιστεί ασφαλές θεσμικό πλαίσιο, το οποίο θα ευνοεί την ανάπτυξή τους.
Στο Κεφάλαιο Β’ του παρόντος σχεδίου νόμου ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στον εκσυγχρονισμό των εμπορευματικών κι επιβατικών μεταφορών, με σκοπό, όπως αναφέρει το υπουργείο, τόσο την καλύτερη οργάνωση των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των επαγγελματιών, των κλάδων που δραστηριοποιούνται στον εν λόγω κλάδο.
Στο Κεφάλαιο Γ’ εισάγονται ρυθμίσεις, που έχουν σαν σκοπό την καλύτερη κι άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη (π.χ. καθιέρωση του θεσμού προσωρινής άδειας κυκλοφορίας, ταξινόμηση εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων κ.α.) και διατάξεις που αφορούν στην καλύτερη λειτουργία της ΥΠΑ και ΑΠΑ.
Πρέπει να ολοκληρωθεί ο διαχωρισμός το συντομότερο δυνατό και να σταματήσουν πια τα συνεχή “μαγειρέματα”… τράβηξε πάρα πολύ το θέμα!
-Με το άρθρο 50 περνάνε ρυθμίσεις για το Διοικητή ΑΠΑ προκειμένου να βρεθεί νομικό έρεισμα να επαναπροκηρύξουν τον νόμιμο προηγούμενο διαγωνισμό.
Είμαστε στο 2020..και το κράτος δε μπορεί να λειτουργήσει απαγκιστρωμένο από κομματικά κριτήρια.
-Με το άρθρο 51 εδ.8, σε μια απλή πρόταση για αλλαγή του τρόπου υπολογισμού αποζημιώσεως ειδικότητας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας ΕΕΚ, δίνονται αντί 190.000€ ως αποζημιωση..τα δίπλα…ήτοι 380.000€….συν το εφάπαξ δημοσίου…
Ειναι πολλα τα λεφτα….
Μια απλή ανάγνωση του νομοσχεδίου πείθει για την προχειρότητά του. Αναφέρεται πχ στις ρυθμιστικές-εποπτικές αρμοδιότητες της ΥΠΑ, ενώ αυτές έχουν μεταφερθεί ήδη από το 2016 στην ΑΠΑ. Περιέχει δε και αντισυνταγματικές (άρα παράνομες) διατάξεις όπως πχ το προτεινόμενο άρθρο 51, όπου η γνωμοδότηση της Υγειονομικής Επιτροπής που αφορά Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας που υπηρετούν στην ΑΠΑ υποβάλλεται “αποκλειστικά στον Διοικητή της ΥΠΑ”. Δεν νοείται λειτουργοί Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής (ΑΠΑ) να εξαρτούν άμεσο οικονομικο όφελος (αποζημίωση απώλειας ειδικότητας) από τον Διοικητή δημόσιας υπηρεσίας (ΥΠΑ) τον οποίο ελέγχουν στα πλαίσια των εποπτικών τους αρμοδιοτήτων.