Κεφάλαια 250 εκατ. ευρώ, υπό προϋποθέσεις, εξασφάλισε η Hellenic Seaplanes από την Petrichor Capital Partners για την ανάπτυξη δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων.
Το επενδυτικό πλαίσιο που συμφωνήθηκε μεταξύ της Hellenic Seaplanes και της Petrichor Capital Partners, η οποία εκπροσωπεί ιδιώτες και θεσμικούς επενδυτές, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, αναφέρει ότι σε βάθος διετίας θα επενδυθούν 250 εκατομμυρίων ευρώ για:
-Αγορά 20 αμφίβιων υδροπλάνων
-Ανάπτυξη 50 μικρών εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μικρού μεγέθους)
-Ανάπτυξη 50 μεσαίων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεσαίου μεγέθους)
-Ανάπτυξη 10 μεγάλων εγκαταστάσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών (υδατοδρόμια μεγάλου μεγέθους)
-Ανάπτυξη 1 μητροπολιτικού υδατοδρομίου
-Ανάπτυξη τεχνικής βάσης και συντήρησης υδροπλάνων
-Ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδροπλάνων
Σε επίσημη επιστολή πρόθεσης (LOI) που έλαβε η Hellenic Seaplanes από την Petrichor Capital Partners αναφέρει το ενδιαφέρον των τελευταίων να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη του έργου των Eλληνικών Yδροπλάνων.
Στην επιστολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς την Hellenic Seaplanes, την οποία υπογράφει ο Managing Director της PCP, Iωάννης Xάσικος, η εταιρία επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον της για την επένδυση στο project της Hellenic Seaplanes, θέτοντας μάλιστα ότι «μπορεί να παρέχει το κεφάλαιο, τη διοίκηση, τη στρατηγική εποπτεία και τη μακροχρόνια προοπτική ανάπτυξης που θα επιτρέψει στην Eλληνικά Yδροπλάνα να φτάσει στην πλήρη δυναμική της και να εξελιχθεί στον κυρίαρχο παίκτη στον τομέα της».
Στο LOI, οι επενδυτές εξηγούν ότι «η επένδυση θα εκτελεστεί κλιμακωτά, βασιζόμενη στην πρόοδο του έργου, με χρονικό ορίζοντα δύο χρόνων για την ολοκλήρωση της».
Η Hellenic Seaplanes είναι ήδη σε διαβουλεύσεις με την Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας (Investment Bank of Greece) για να αναλάβει τον συντονισμό της επενδυτικής διαδικασίας για την ολοκλήρωση του έργου.
Η ανακοίνωση της Hellenic Seaplanes
Η πρόταση που κατέθεσε η Hellenic Seaplanes επεξεργάζεται τρία σενάρια προς τους υποψηφίους επενδυτές.
Επεξεργάζεται σενάριο, σύμφωνα με το οποίο χρειάζεται ποσό 22 εκατομμυρίων για full leased fleet 20 αεροσκαφών, ενώ στο πιο «ακριβό» σενάριο, το οποίο αφορά πλήρως ιδιόκτητο στόλο (επίσης 20 αεροσκαφών), το απαραίτητο ποσό της επένδυσης ξεπερνά τα 160 εκατομμύρια ευρώ.
Στο μάλλον πιο ρεαλιστικό σενάριο του mixed fleet με πέντε νοικιασμένα αεροσκάφη και 15 ιδιόκτητα, το ποσό της απαιτούμενης επένδυσης φτάνει τα 120 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά τα υδατοδρόμια αναλύει τη δημιουργία 50 υδατοδρομίων μικρού μεγέθους, με χώρο ελιμμενισμού δύο υδροπλάνων και δυνατότητα επιβίβασης/αποβίβασης 20 ως 40 επιβατών, χωρίς δυνατότητα ανεφοδιασμού, κόστους 10,5 εκατ. ευρώ.
Τη δημιουργία 50 υδατοδρομίων μεσαίου μεγέθους υδατοδρομίων, με 2-5 θέσεις ελιμμενισμού και δυνατότητα φιλοξενίας 40-100 επιβατών, με δυνατότητα ανεφοδιασμού, όχι όμως συντήρησης, κόστους 15,5 εκατ.
Τη δημιουργία 10 μεγάλων υδατοδρομίων- hub, με 5-10 θέσεις, δυνατότητα φιλοξενίας 100-200 επιβατών και εγκαταστάσεις ανεφοδιασμού και συντήρησης, κόστους 5,4 εκατ. ευρώ και αναλύεται και η δυνατότητα δημιουργίας Mητροπολιτικού Yδατοδρομίου στο Φάληρο με όλες τις προδιαγραφές ενός αεροδρομίου, με προβλεπόμενο κόστος να φτάνει τα 25,4 εκατ. ευρώ.
Στο Επενδυτικό πλαίσιο το οποίο είναι στην τελική φάση οριστικοποίησης του γίνεται ξεκάθαρο από την μεριά των επενδυτών ότι η επένδυση θα ξεκινήσει εφόσον η ελληνική κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να προχωρήσει με κάποια κίνητρα-διασφαλίσεις, όσον αφορά την ανάπτυξη εθνικού δικτύου υδατοδρομίων και λειτουργία υδροπλάνων.
Συγκεκριμένα, οι επενδυτές ζητάνε τα εξής:
-Fast Track διαδικασίες αδειοδότησης της επένδυσης (αδειοδότηση δικτύου).
-Δέσμευση σταθερού νομοθετικού πλαισίου για την λειτουργία των υδροπλάνων.
-Πρόγραμμα προσέλκυσης ξένων επενδύσεων με κίνητρα όπως σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
-Φορολογικό καθεστώς χωρίς εκπλήξεις.
-Παράλληλα μέσα στο Επενδυτικό πλαίσιο οι επενδυτές δεσμεύονται χρονικά ότι θα υλοποιήσουν το σύνολο της επένδυσης εντός 2 ετών και το ύψος της θα ανέλθει στα 250 εκατομμύρια.