H αεροπορική κίνηση υπερπτήσεων και αφίξεων/αναχωρήσεων στην Ελλάδα αναμένεται να φθάσει σε επίπεδο – ρεκόρ όλων των εποχών, κατ’ εκτίμηση σε περίπου 740.000, ανέφερε ο διοικητής της ΥΠΑ Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, στο πλαίσιο του 2ο Διεθνούς Συμποσίου GACS 2017, που διοργανώνει στη χώρα μας ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), σε συνεργασία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.
Ξεκινώντας την ομιλία του, ο διοικητής της ΥΠΑ υπογράμμισε ότι «σήμερα είναι μεγάλη μέρα για την ΥΠΑ, καθώς μόλις σε δύο χρόνια έχει υλοποιηθεί ένα σημαντικό έργο, το όποιο αποτυπώνεται και με την επιλογή να γίνει το 2o Παγκόσμιο Αεροπορικό Συμπόσιο Τεχνικής Συνεργασίας του ICAO στην Αθήνα».
Ο κ. Λιντζεράκος επισήμανε ότι είμαστε σε φάση εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσης του συστήματος Πολιτικής Αεροπορίας, με το διαχωρισμό της υφιστάμενης Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε δύο ξεχωριστούς φορείς: την Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) και την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).
Παράλληλα, ευχαρίστησε δημόσια όλους τους εργαζόμενους της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς – όπως υποστήριξε – συνέβαλαν στην κάλυψη των απαιτήσεων της παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη Fraport «μέσα από μια εξαιρετικά απαιτητική μεταβατική περίοδο, όπου πραγματοποιήθηκε η σύνταξη διοικητικών πράξεων σχετικών με την υπογραφή των Πρωτοκόλλων Παράδοσης και διασφαλίστηκε η εύρυθμη λειτουργία των μονάδων Αεροναυτιλίας (ATM, CNS) των εν λόγω αεροδρομίων κατά την κρίσιμη θερινή περίοδο του 2017».
Σε άλλο σημείο της ομιλίας του, στάθηκε στην πρόσληψη 32 Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας, των οποίων η πρόσληψη εκκρεμούσε από το 2013, ενώ τον επόμενο μήνα θα ξεκινήσει η εκπαίδευση τους.
Μάλιστα, υπογράμμισε ότι «μέσα από την συλλογική δουλεία πετύχαμε, ως χώρα, τη μείωση των καθυστερήσεων, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε τον ετήσιο στόχο επιδόσεων του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού στα 0,15 λεπτά/πτήση».
Σε άλλα σημεία της ομιλίας του, ο κ. Λιντζεράκος ανέφερε τα ακόλουθα:
-Η Ελλάδα, για το 2018, ανέλαβε την Προεδρία του Governing Board του BLUE MED.
-Περιορίσαμε την ηχορύπανση από τις πτήσεις, με κατάλληλο σχεδιασμό διαδικασιών αφίξεων και αναχωρήσεων από τα αεροδρόμια.
-Συμβάλαμε, μέσω των υπηρεσιών μας, στο τμήμα σχεδιασμού ενόργανων διαδικασιών, στην χωροθέτηση επενδύσεων, όπως τα αιολικά πάρκα και οι ανεμογεννήτριες.
-Στα πλαίσια της πολιτικο-στρατιωτικής συνεργασίας και της ευέλικτης χρήσης του εναερίου χώρου, σχεδιάσαμε και διαχειριστήκαμε με ασφάλεια, τόσο την πολιτική κυκλοφορία, όσο και την διεξαγωγή πολυάριθμων εκπαιδευτικών, αλλά και μεγάλης κλίμακας διακλαδικών ασκήσεων.
-Επικαιροποίηση και κατάθεση των αεροναυτικών χαρτών 1:500.000. Οι αεροναυτικοί χάρτες σε κλίμακα 1:500.000 για τις περιοχές στις οποίες την ευθύνη έκδοσης έχει ή Ελλάδα, κατατέθηκαν σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή στο Κεντρικό Γραφείο του ICAO στο Mόντρεαλ και διαβιβάστηκαν στο Περιοχικό Γραφείο του ICAO στο Παρίσι.
-Κατηγοριοποίηση επί και κάτω από το επίπεδο πτήσης 195 στο Athinai FIR. Ο Εναέριος Χώρος του Athinai FIR κατηγοριοποιήθηκε και έχει αποσταλεί προς διαβούλευση και έγκριση στο Περιοχικό Γραφείο, σύμφωνα με τις προβλεπόμενες κατά ICAO διαδικασίες.
-Η χώρα μας είναι από τις πρώτες, που αφουγκραζόμενη το σφυγμό της εποχής και τις ανάγκες τις αεροπορικής μεταφοράς, εκπόνησε, νομοθέτησε και δημοσίευσε ήδη από το 2016 Εθνικό Κανονισμό γενικού πλαισίου πτήσεων ΣμηΕΑ- μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones).
-Ιδιαίτερα υπερήφανοι είμαστε για τη δημιουργία οργανισμού κατά EASA Part-M (CAMO) για την παρακολούθηση της διαρκούς αξιοπλοΐας και την ένταξη των δύο αεροσκαφών C750 & B200 της υπηρεσίας στους εν λόγω οργανισμούς.