Η άνοδος της κυκλοφορίας και η διαφαινόμενη εξάντληση της χωρητικότητάς του σε περιόδους αιχμής ώθησε το αεροδρόμιο της Αθήνας στην έναρξη ορισμένων έργων, τα οποία, όταν ολοκληρωθούν, θα εξυπηρετήσουν άμεσα κυκλοφοριακές και άλλες απαιτήσεις.
Του Φώτη Φωτεινού
Τα ακόλουθα έργα έχουν κατακυρωθεί στο πλαίσιο σχετικών διαγωνιστικών διαδικασιών και χρηματοδοτούνται κατά κύριο λόγο από το «Ομολογιακό Δάνειο Κεφαλαιουχικών Επενδύσεων».
Συγκεκριμένα, τα έργα είναι τα ακόλουθα:
-Κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών με 10 επιπλέον θέσεις κατηγορίας Γ, βόρεια του τροχοδρόμου Υ2, με νέο σταθμό εξυπηρέτησης ράμπας και νέο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών GA/BA (Γενικής και Επιχειρηματικής Αεροπορίας) κοντά στην τεχνική βάση.
-Επέκταση του κτιρίου του Δορυφορικού Τερματικού Αεροσταθμού, συνδυάζοντας την επέκταση του κτιρίου κατά 1.400 τ.μ. με ορισμένες λειτουργικές αναδιατάξεις (επέκταση του χώρου ελέγχου διαβατηρίων και δημιουργία νέων αιθουσών αναμονής).
-Ανάπτυξη συστήματος «Ελεγχόμενης Πρόσβασης» (Access Control) στα οδικά τμήματα πρόσβασης στους χώρους αναχωρήσεων και αφίξεων του αεροδρομίου (Curbside).
Το έργο αναπτύσσεται σύμφωνα με τον νόμο 4903/22, ο οποίος εισάγει μέτρα ρύθμισης οδικής κυκλοφορίας και στάσης στο Curbside.
Ξεκίνησαν επίσης πρόσθετες εργασίες για την επέκταση/αναδιάταξη των χώρων στάθμευσης οχημάτων.
Σημειώνεται ότι, το 2022, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών εξυπηρέτησε +60,3% περισσότερους επιβάτες εσωτερικού (7,39 εκατ. επιβάτες) σε σχέση με το 2021 και -4,7% σε σχέση με το 2019.
Οι διεθνείς επιβάτες (15,34 εκατ. επιβάτες) ήταν αυξημένοι κατά +98,3% σε σχέση με το 2021 και μειωμένοι κατά -13,9% σε σχέση με το 2019.
Συνολικά το 2022 έκλεισε με την κίνηση του ΔΑΑ να ανέρχεται σε 22,73 εκατ. επιβάτες, ξεπερνώντας τα αντίστοιχα επίπεδα του 2021 κατά 84,1% και υστερώντας σε σχέση με το 2019 κατά 11,1%.