Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν τα αεροδρόμια που έχει υπό τη διαχείρισή της η Fraport, η οποία ετοιμάζεται, οσονούπω, να αναλάβει την εκμετάλλευση 14 περιφερειακών αεροδρομίων της Ελλάδας.
Της Βάσως Βεγιάζη
Οι επιδόσεις των αεροδρομίων της Fraport εμφανίζουν ποικιλομορφία, οι οποίες έχουν να κάνουν με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η αεροπορική βιομηχανία από τις τρομοκρατικές επιθέσεις, τις απεργιακές κινητοποιήσεις πιλότων / πληρωμάτων αεροπορικών εταιρειών, την αναιμική ανάπτυξη της ευρωζώνης, κτλ.
Στο 11μηνο του 2016, άνοδο επιβατικής κίνησης σημειώθηκε στα αεροδρόμια σε Βάρνα κατά 20,8%, Μπουργκάς 22,5% (Βουλγαρία), Λίμα 10,3% (Περού) και Χιάν 11,9% (Κίνα).
Αντίθετα, πτώση σημειώθηκε κατά 0,7% σε Φρανκφούρτη (αποτελεί τη “ναυαρχίδα” της Fraport, αλλά και το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Γερμανίας) και 1% σε Αννόβερο, 3,6% στη Λιουμπλιάνα, 3,3% στην Αγ. Πετρούπολη και 31,6% στην Αττάλεια.
Σε εγχώριο επίπεδο, η Fraport, μέσω της θυγατρικής Fraport Greece, θα αναλάβει προσεχώς τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρομίων, εκ των οποίων 3 στην ηπειρωτική Ελλάδα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Καβάλα) και 11 στη νησιωτική (Χανιά, Κέρκυρα, Κεφαλονιά, Κως, Μύκονος, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος και Ζάκυνθος).
Με την έναρξη της παραχώρησης, θα καταβληθεί το εφάπαξ τίμημα των 1,23 δις. Tο πρώτο «κύμα» των έργων εκσυγχρονισμού, ύψους 400 εκατ. ευρώ, έχει ορίζοντα υλοποίησης το 2020.
Σύσσωμη η αεροδρομιακή κοινότητα αναμένει, με ενδιαφέρον, την εξέλιξη της μετάβασής τους από μια κρατική οντότητα (ΥΠΑ) σε έναν ιδιωτικό πάροχο (Fraport).