Την «Έκθεση Ασφάλειας του 2022» για την παγκόσμια αεροπορία έδωσε στη δημοσιότητα η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Σύμφωνα με το report, κατεγράφη μείωση του αριθμού των θανατηφόρων αεροπορικών ατυχημάτων και του κινδύνου θανάτου, εν συγκρίσει τόσο με το 2021, όσο και με τον μέσο όρο της 5ετίας (2018-2022).
Τα κυριότερα σημεία της έκθεσης περιλαμβάνουν:
-Το 2022, σημειώθηκαν 5 θανατηφόρα ατυχήματα με απώλεια ζωών σε επιβάτες και πλήρωμα, έναντι 7 το 2021 και επίσης 7 συγκρινόμενος με τον μέσο όρο της πενταετίας (2018-2022).
-Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων βελτιώθηκε σε 0,16 ανά εκατομμύριο πτήσεις για το 2022, έναντι 0,27 ανά εκατομμύριο πτήσεις το 2021, και 0,20 ανά εκατομμύριο πτήσεις στην 5ετία.
-Το ποσοστό όλων των ατυχημάτων ήταν 1,21 ανά εκατομμύριο πτήσεις, μειωμένο σε σύγκριση με το ποσοστό των 1,26 ατυχημάτων στην πενταετία 2018-2022, αλλά αυξημένο σε σύγκριση με τα 1,13 ατυχήματα ανά εκατομμύριο πτήσεις το 2021.
-Ο κίνδυνος θανάτου μειώθηκε στο 0,11 από 0,23 το 2021 και στο 0,13 για την πενταετία 2018-2022.
-Οι αεροπορικές εταιρείες-μέλη της IATA αντιμετώπισαν μόλις 1 θανατηφόρο ατύχημα το 2022, με 19 θανάτους.
2022 | 2021 | 5-year average (2018-2022) | |
All accident rate (accidents per one million flights) | 1.21 (1 accident every 0.83 million flights) | 1.13 (1 accident every 0.89 million flights) | 1.26 (1 accident every 0.81 million flights) |
All accident rate for IATA member airlines | 0.49 (1 accident every 2.1 million flights) | 0.61 (1 accident every 1.6 million flights) | 0.76 (1 accident every 1.4 million flights) |
Total accidents | 39 | 29 | 43 |
Fatal accidents (i) | 5 (1 jet and 4 turboprop) | 7 (1 jet and 6 turboprop) | 7 (3 jet and 4 turboprop) |
Fatalities onboard | 158 | 121 | 231 |
Fatality risk | 0.11 | 0.23 | 0.13 |
IATA member airlines fatality risk | 0.02 | 0.00 | 0.05 |
Jet hull losses (per one million flights) | 0.17 (1 major accident every 5.8 million flights) | 0.13 (1 major accident every 7.6 million flights) | 0.16 (1 major accident every 6.4 million flights) |
Turboprop hull losses (per one million flights) | 1.47 (1 hull loss every 0.68 million flights) | 1.77 (1 hull loss every 0.57 million flights) | 1.12 (1 hull loss every 1.2 million flights) |
Total flights (million) | 32.2 | 25.7 | 34.4 |
Από την IATA επισημαίνεται ότι, ο κίνδυνος θανάτου 0,11 για αεροπορικά ταξίδια το 2022, σημαίνει ότι κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα πρέπει να κάνει μια πτήση κάθε μέρα για 25.214 χρόνια για να βιώσει ένα 100% θανατηφόρο ατύχημα.
Πρόκειται για βελτίωση σε σχέση με το ποσοστό θνησιμότητας στον πενταετή μέσο όρο (μέσος όρος 22.116 ετών).
Jet hull loss rates by region of operator (per 1 million departures)
Region | 2022 | 2021 | 2018-2022 |
Africa | 0.00 | 0.00 | 0.28 |
Asia Pacific | 0.00 | 0.33 | 0.26 |
Commonwealth of Independent States (CIS) | 1.18 | 0.00 | 0.98 |
Europe | 0.00 | 0.27 | 0.12 |
Latin America and the Caribbean | 0.95 | 0.00 | 0.34 |
Middle East and North Africa | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
North America | 0.00 | 0.14 | 0.06 |
North Asia | 0.46 | 0.00 | 0.12 |
Global | 0.17 | 0.13 | 0.16 |
«Τα ατυχήματα είναι σπάνια στην αεροπορία. Υπήρξαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα μεταξύ 32,2 εκατομμυρίων πτήσεων το 2022. Αυτό μας αποδεικνύει ότι οι πτήσεις είναι από τις ασφαλέστερες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να συμμετάσχει ένα άτομο.
Όμως, παρόλο που ο κίνδυνος πτήσης είναι εξαιρετικά χαμηλός, δεν είναι ακίνδυνος. Η προσεκτική ανάλυση των τάσεων που αναδύονται ακόμη και σε αυτά τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας είναι αυτό που θα κάνει τις πτήσεις ακόμα πιο ασφαλείς.
Η φετινή έκθεση, για παράδειγμα, μας λέει ότι πρέπει να κάνουμε κάποιες ιδιαίτερες προσπάθειες για τα turboprop αεροσκάφη στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Η ασφάλεια είναι η ύψιστη προτεραιότητα της αεροπορίας και στόχος μας είναι κάθε πτήση να απογειώνεται και να προσγειώνεται με ασφάλεια, ανεξάρτητα από την περιοχή ή τον τύπο αεροσκάφους», σχολίασε ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της IATA.
Turboprop hull loss rates by region of operator (per 1 million departures)
|