Υψηλές προσδοκίες διατηρεί το ΤΑΙΠΕΔ και η ελληνική κυβέρνηση για την είσοδο του 30% του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο.
Χθες υπογράφτηκε το μνημόνιο μεταξύ των μετόχων του αεροδρομίου της Αθήνας, με αντικείμενο τη μεταβολή των κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης.
Πρόκειται για μία απαραίτητη «εσωτερική» διαδικασία, καθώς κάθε σημαντική μετοχική μεταβολή επικυρώνεται από τους μετόχους.
Στη συνέχεια και μέσω της Βουλής, θα τροποποιηθεί η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου, ώστε στη συνέχεια, τμήμα του ΔΑΑ να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, θα εισαχθεί το 30% του αεροδρομίου στο Χρηματιστήριο και ειδικότερα, το 20% μέσω δημόσιας εγγραφής, ενώ το υπόλοιπο 10% στον νυν μεγαλομέτοχο, την AviAlliance που ελέγχεται από τους Καναδούς της PSP, μέσω ιδιωτικής τοποθέτησης.
Ο ΔΑΑ διοικείται και λειτουργεί ως εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, με το ελληνικό δημόσιο να κατέχει το 55% των μετοχών (30% ΤΑΙΠΕΔ και 25% Υπερταμείο) και το υπόλοιπο 45% να βρίσκεται στην κατοχή ιδιωτών (Avi Alliance 40% και οικογένεια Κοπελούζου 5%).
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το 30% του ΔΑΑ δύναται να αποφέρει 800 εκατ. – 1 δις ευρώ.
Για την 40ετή παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, η Fraport Greece είχε καταβάλει εφάπαξ τίμημα 1,23 δις.
Εάν επαληθευτεί το ανωτέρω νούμερο για το αεροδρόμιο της Αθήνας, αντιλαμβάνεται κανείς ότι τα αεροδρόμια αποτελούν για το ΤΑΙΠΕΔ ένα πολύ ισχυρό περιουσιακό στοιχείο.