Μετά την Κέρκυρα και τους Παξούς, άδεια λειτουργίας υδατοδρομίου έλαβε η Πάτρα. Σύμφωνα με τον ΟΛΠΑ, δημοσιεύτηκε, στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ( ΦΕΚ 1543Β /04.05.2017), η Κοινή Υπουργική Απόφαση των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή για την αδειοδότηση του υδατοδρομίου της Πάτρας.
Μάλιστα, ο οργανισμός υποστηρίζει ότι η ως άνω απόφαση καθιστά την πόλη και το λιμάνι της Πάτρας κεντρικό κόμβο ενός πρώτου στοιχειώδους δικτύου υδατοδρομίων στη Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας έτσι στην τουριστική και γενικότερη οικονομική αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιφέρειας.
Παράλληλα, προσδοκόνται σημαντικά οφέλη για την κοινωνία και τους πολίτες της Δυτικής Ελλάδας, αλλά και της πόλης (όπως ενδεικτικά: η ενίσχυση της εναλλακτικής τουριστικής διακίνησης, η μεταφορά επιβατών και φορτίων, οι ειδικές πτήσεις ιατρικής ανάγκης, έρευνας-διάσωσης, πυρόσβεσης κ.τ.ο).
Το επόμενο βήμα για την λειτουργία του υδατοδρομίου, το οποίο πρόκειται άμεσα να δρομολογήσει ο οργανισμός, σε συνεργασία με το εποπτεύον Υπουργείο (ΥΝΑΝΠ) και το μέτοχο (ΤΑΙΠΕΔ), αποτελεί η πρόσκληση ενδιαφέροντος, με ανοιχτές διαγωνιστικές διαδικασίες, για ανάδειξη αναδόχου φορέα που θα αναλάβει την λειτουργία του υδατοδρομίου και την προσέλκυση εταιρειών που θα επωμιστούν την πληρότητα και την αρτιότητα του πτητικού έργου.
«Το υδατοδρόμιο της Πάτρας θα είναι κεντρικός κόμβος του δικτύου που αρχίζει και δημιουργείται και αναμένουμε η επένδυση αυτή να έχει πολλαπλά οφέλη για την πόλη και την ευρύτερη περιοχή», δήλωσε, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Πατρών, Νίκος Κοντοές, μετά την έκδοση της κοινής υπουργικής απόφασης για την αδειοδότηση.
«Σκοπεύουμε να λειτουργήσει το υδατοδρόμιο και με αμφίβια υδροπλάνα, έτσι ώστε ένα υδροπλάνο να αποθαλασσώνεται από την Πάτρα και να προσγειώνεται σε αεροδρόμια των νησιών του Ιονίου, αλλά και το αντίθετο, δηλαδή να απογειώνεται από αεροδρόμια και να προσθαλασσώνεται στο λιμάνι της Πάτρας», υπογράμμισε.