Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης αποτελεί το πιο ελκυστικό, εφετινό project στο τομέα των συμβάσεων παραχώρησης.
Αυτό, διότι το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης θεωρείται «σίγουρη επενδυτική κίνηση», αφού θα καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, μετά το «Ελ. Βενιζέλος».
Σύμφωνα με τα όσα ακούγονται στην αγορά των κατασκευών τέσσερις – τουλάχιστον – κοινοπραξίες εμφανίζονται διατεθειμένες να καταθέσουν προσφορά. Οι προσφορές έχουν οριστεί στις 30 Σεπτεμβρίου.
Εικάζεται ότι πρόκειται για τις:
-China State Construction Engineering Co., Archirodon και Zurich Airport,
-ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Vinci,
-J&P ΑΒΑΞ και Bouygues,
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ACS.
Ίσως σε κάποια από αυτές προστεθεί η ινδική GMR Infrastructure Ltd, εκτός κι εάν καταθέσει προσφορά μόνη της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η εταιρεία, η οποία διαχειρίζεται δύο από τα πλέον πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ινδίας στο Δελχί και το Hyderabad, είναι πιθανό να υποβάλει προσφορά.
Πηγές αναφέρουν ότι ο όμιλος που εδρεύει στο Bangalore (ασχολείται γενικότερα με έργα υποδομών και ενέργειας) αιτήθηκε και έλαβε «πιστοποιητικό εμπειρίας» από το υπουργείο Πολιτικής Αεροπορίας για να συμμετέχει σε «διεθνή διαγωνισμό» για αεροδρόμιο στην Κρήτη.
Η επιχείρηση, πάντως, αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα. «Δεν θα θέλαμε να σχολιάσουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της Delhi International Airport Limited, του κονσόρτσιουμ που ηγείται η GMR και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο της πόλης.