Έπειτα από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών, παρουσία των υπουργών Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτου, Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και των επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ αποφασίστηκε να μετατεθεί η παραχώρηση του 30% που κατέχει το TAIΠΕΔ στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών “Ελ. Βενιζέλος”.
Αντίθετα, προχωρά η χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του ΔΑΑ κατά 20 χρόνια, ήτοι το 2046.
Από τη Θεσσαλονίκη, όπου πραγματοποίησε επίσκεψη για την πρόοδο των έργων του Μετρό, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι «με το ΤΑΙΠΕΔ εξετάσαμε την πρόοδο των συζητήσεων για την 20ετή σύμβαση παραχώρησης του ΔΑΑ.
Στόχος είναι να ολοκληρωθεί η επέκταση της σύμβασης παραχώρησης το συντομότερο δυνατόν. Η πώληση του 30% είναι ζήτημα που θα εξετάσουμε μεταγενέστερα».
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (ΔΑΑ) συστάθηκε το 1996, με σκοπό την κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” για 30 χρόνια, βάσει σχετικής σύμβασης παραχώρησης.
Η υφιστάμενη σύμβαση με την “Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε.” για τη συντήρηση και λειτουργία του “Ελευθέριος Βενιζέλος” λήγει το 2026, με το Δημόσιο να έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και το δικαίωμα επέκτασης της υφιστάμενης παραχώρησης κατά 20 επιπλέον έτη, μέχρι το 2046.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι λόγοι για την μετάθεση της παραχώρησης του 30% του ΔΑΑ, αφορούν στο ενδεχόμενο να θεωρηθεί από την Ε.Ε. ως «αντάλλαγμα» για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης που θα συμφωνηθεί με τους Καναδούς επενδυτές της PSP που κατέχουν το 40%.
Στόχος είναι η διαδικασία για την επέκταση της διάρκειας παραχώρησης μέχρι το 2046 να εκκινήσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες.
Σήμερα, μέτοχοι του ΔΑΑ σήμερα είναι το Ελληνικό Δημόσιο (25%), το ΤΑΙΠΕΔ (30%), η AviAlliance GmbH (26.7%), η AviAlliance Capital GmbH (13,33%) και η οικογένεια Δ. Κοπελούζου (5%). Η AviAlliance από το 2013 ελέγχεται από την PSP Investments, καναδικό συνταξιοδοτικό fund.