Σιγά – σιγά ξετυλίγεται το «κουβάρι» της εναντίωσης του υπουργείου Μεταφορών στο διαγωνισμό παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport.
Του Φώτη Φωτεινού
To υπουργείο Μεταφορών αντιδρά στη μη συμμετοχή των τοπικών φορέων/επιμελητηρίων στη διαχείριση των αεροδρομίων, στη δημιουργία συνθηκών ολιγοπωλίου (και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δόθηκαν στην ίδια κοινοπραξία), αλλά και στις «παρενέργειες» της παραχώρησης στην ευρύτερη λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.
Όπως προκύπτει από έγγραφο της ΥΠΑ, σε απάντηση κοινοβουλευτικού ελέγχου, τα ετήσια έσοδα της Υπηρεσίας θα απομειωθούν κατά 160 εκατ., δημιουργώντας συνθήκες «οικονομικής ασφυξίας».
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η συρρίκνωση των εσόδων της ΥΠΑ από την παραχώρηση των περιφερειακών έχει να κάνει με τις απώλειες από τα μισθώματα των αεροδρομίων και των εσόδων από το «Τέλος Εκσυγχρονισμού Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ)».
Η ετήσια μείωση των εσόδων της ΥΠΑ κατά 160 εκατ. ώθησε την Υπηρεσία στο «κόψιμο» της επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών.
Έτσι, με βάση το νέο μειωμένο προϋπολογισμό, προετοιμάσθηκαν τα κείμενα της νέας διαγωνιστικής διαδικασίας για το σύνολο των τακτικών αεροπορικών γραμμών, στις οποίες έχουν επιβληθεί υποχρέωση παροχής δημόσιας υπηρεσίας.