Τα οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του 2024 ανακοίνωσε η AEGEAN.
Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, για το σύνολο του 2024, ανήλθε σε 1,78 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 5%.
Η AEGEAN καλωσόρισε στις πτήσεις της 16,3 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6%, εν μέσω ενός θετικού περιβάλλοντος ζήτησης από και προς τη χώρα μας αλλά και ιδιαίτερα σημαντικών προκλήσεων.
Αποτελέσματα ομίλου Δ’ τριμήνου και έτους 2024
(σε € εκατ.) | Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ |
Έσοδα | 361,4 | 397,4 | 10% | 1.693,1 | 1.777,3 | 5% |
EBITDA1 | 33,0 | 75,4 | 129% | 400,4 | 405,3 | 1% |
EBIT | (6,9) | 27,6 | – | 246,8 | 227,1 | -8% |
Κέρδη προ φόρων | (2,2) | (6,5) | 192% | 214,8 | 164,0 | -24% |
Κέρδη μετά από φόρους | (1,6) | (2,1) | 30% | 168,7 | 129,9 | -23% |
Σημείωση: 1.Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ | |
Σύνολο Επιβατών (‘000)1 | 3.504 | 3.740 | 7% | 15.463 | 16.324 | 6% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) 1 | 3.878 | 4.049 | 4% | 16.704 | 17.410 | 4% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) 1 | 4.266 | 4.526 | 6% | 18.630 | 19.790 | 6% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) 1 | 4.717 | 4.893 | 4% | 20.087 | 21.120 | 5% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) 1 | 82,7% | 83,1% | 0,4pp | 83,5% | 82,5% | -0,9pp |
Σημείωση: 1 Για λόγους συγκρισιμότητας στα επιχειρησιακά μεγέθη των περιόδων του 2023 και του 2024 δεν περιλαμβάνονται τα μεγέθη της Animawings λόγω αποεπένδυσης.
Παρουσίαση των βασικών οικονομικών και οργανικών αποτελεσμάτων ως ποσοστό των αντίστοιχων αποτελεσμάτων της περιόδου του 2019.
2019 | 2023 | 2024 | |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs) | 100% | 108% | 114% |
Έσοδα | 100% | 129% | 136% |
EBITDA | 100% | 149% | 150% |
Ο όμιλος προσέφερε 19,8 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 1,2 εκατ. περισσότερες σε σχέση με το 2023, συνεχίζοντας την αναπτυξιακή πορεία με επέκταση του δικτύου και των συχνοτήτων κυρίως στους μήνες εκτός αιχμής. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 82,5%.
Για το σύνολο του έτους, το EBITDA διαμορφώθηκε στα 405,3 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 1% ενώ η λειτουργική κερδοφορία ΕΒΙΤ στα €227,1 εκατ. μειωμένη κατά 8%. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 164 εκατ. ευρώ, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν στα 129,9 εκατ. ευρώ, 23% χαμηλότερα εκατ. από το 2023.
Στο δ’ τρίμηνο η AEGEAN μετέφερε 7% περισσότερους επιβάτες με εξαιρετική δυναμική και ιστορικά υψηλά λειτουργικής κερδοφορίας επιβεβαιώνοντας τη σταδιακή ενίσχυση της ζήτησης και στους παραδοσιακά αδυνάμους μήνες αλλά και την «επίμονη» επένδυση της AEGEAN κατά την χειμερινή περίοδο.
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Τέταρτο Τρίμηνο 2023 | Τέταρτο Τρίμηνο 2024 | % μτβ | Σύνολο Έτους 2023 | Σύνολο Έτους 2024 | % μτβ |
Έσοδα | 361,4 | 397,4 | 10% | 1.693,1 | 1.777,3 | 5% |
EBITDA1 | 33,0 | 75,4 | 129% | 400,4 | 405,3 | 1% |
EBIT | (6,9) | 27,6 | – | 246,8 | 227,1 | -8% |
Κέρδη προ φόρων | (2,2) | (6,5) | 192% | 214,8 | 164,0 | -24% |
Κέρδη μετά από φόρους | (1,6) | (2,1) | 30% | 168,7 | 129,9 | -23% |
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.)5 | 3.504 | 3.740 | 7% | 15.463 | 16.324 | 6% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) 5 | 4.266 | 4.526 | 6% | 18.630 | 19.790 | 6% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) 5 | 4.717 | 4.893 | 4% | 20.087 | 21.120 | 5% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση5 | 131 | 131 | 0% | 131 | 128 | -3% |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις)5 | 82,7% | 83,0% | 0,3pp | 83,4% | 82,7% | -0,6pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK/ Χιλιομετρικές Θέσεις ASK)5 | 82,7% | 83,1% | 0,4pp | 83,5% | 82,5% | -0,9pp |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) 5 | 971 | 953 | -2% | 935 | 925 | -1% |
RASK (σε € λεπτά)2 | 7,6 | 8,1 | 7% | 8,3 | 8,4 | 2% |
Yield (σε € λεπτά)3 | 9,3 | 9,8 | 6% | 10,0 | 10,2 | 2% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 7,8 | 8,4 | 8% | 7,4 | 7,8 | 5% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων | 5,9 | 6,8 | 15% | 5,5 | 6,0 | 8% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα, περιλαμβάνεται η Animawings.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα, περιλαμβάνεται η Animawings.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση, περιλαμβάνεται η Animawings.
5 Για λόγους συγκρισιμότητας στα επιχειρησιακά μεγέθη των περιόδων του 2023 και του 2024 δεν περιλαμβάνονται τα μεγέθη της Animawings λόγω αποεπένδυσης.
Ο κύκλοs εργασιών σημείωσε αύξηση 10% κατά το τελευταίο τρίμηνο, ενώ o όμιλος κατέγραψε ιστορικά υψηλό σε κερδοφορία προ τόκων και φόρων (EBIT) που ανήλθε σε 27,6 εκατ. ευρώ. Η ισχυρή λειτουργική κερδοφορία δεν μεταφέρθηκε στο τελικό αποτέλεσμα μετά από φόρους του τριμήνου καθώς η κάμψη της ισοτιμίας ευρώ δολαρίου από 1,12 στις 30/9/2024 σε μόλις 1,04 στις 31/12/2024 έφερε σημαντική ζημιά από την αποτίμηση σε IFRS των υποχρεώσεων των επόμενων ετών από μισθώσεις.
Με την επίδραση του δ’ τρίμηνου, τα ετήσια αποτελέσματα του 2024 συνιστούν την υψηλότερη ιστορικά επίδοση σε επίπεδα επιβατικής κίνησης και κύκλου εργασιών, αλλά και τη δεύτερη ιστορικά υψηλότερη επίδοση σε κερδοφορία παρά τους σημαντικούς περιορισμούς που παρουσιάστηκαν.
Ειδικότερα, η ανάγκη πρόωρων ελέγχων στους κινητήρες GTF της Pratt & Whitney καθήλωσε 8-10 νέα αεροσκάφη και περιόρισε τη δυνατότητα ανάπτυξης, ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά και την ωφέλεια κόστους από την χρήση τους, ενώ δημιούργησε και ανάγκες επιπλέον μισθώσεων αεροσκαφών.
Η αποζημίωση που λαμβάνει η εταιρεία από τον κατασκευαστή είναι σημαντική, χωρίς όμως να καλύπτει το σύνολο των επιπτώσεων.
Επιπλέον, η αναστολή λόγω της γεωπολιτικής κρίσης από τα τέλη Ιουλίου έως τον Δεκέμβριο της σύνδεσης με Τελ Αβίβ, Βηρυτό και Αμάν προκάλεσε απώλεια κίνησης εξωτερικού κατά το 3ο και το 4ο τρίμηνο.
Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €769,1 εκατ.[1] στις 31.12.2024 αυξημένα από το προηγούμενο έτος παρά την καταβολή €85,4 εκατ. για την εξαγορά των warrants από το Ελληνικό δημόσιο. Παράλληλα, ο καθαρός δανεισμός (συμπεριλαμβανομένων και των λειτουργικών μισθώσεων) ανήλθε σε €662,2 εκατ. με την AEGEAN να έχει παραλάβει συνολικά 7 καινούργια αεροσκάφη το 2024, 5 Airbus 320/321 neo της οικογένειας καθώς και 2 νέα ATR 72-600.
Το Διοικητικό Συμβούλιο θα προτείνει προς έγκριση από την επόμενη Γενική Συνέλευση τη διανομή μερίσματος ποσού €0,80 ανά μετοχή.
H δήλωση του Δ. Γερογιάννη
Ο Δημήτρης Γερογιάννης, διευθύνων σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Η στρατηγική μας για αύξηση της χωρητικότητας τους μήνες εκτός αιχμής αλλά και η ισχυρή ανταπόκριση από Έλληνες αλλά και επισκέπτες της χώρας μας, στις υπηρεσίες και στο δίκτυο της AEGEAN, συνέβαλλε σε αυτό το εξαιρετικό αποτέλεσμα.
Οι προκλήσεις από τους περιορισμούς προς τη Μέση Ανατολή καθώς και η συνεχιζόμενη επίδραση στα κόστη μας λόγω των ελέγχων στους κινητήρες GTF ήταν και παραμένουν σημαντικές. Τα αποτελέσματα του έτους επιβεβαιώνουν την ανταγωνιστικότητά μας και την ισχυρή μας θέση.
Συνεχίζουμε το επενδυτικό μας πλάνο με στόχο τον εμπλουτισμό των υπηρεσιών μας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητά μας και τη δημιουργία υψηλότερης προστιθέμενης αξίας. Στο πλαίσιο αυτό έγινε πρόσθετη παραγγελία 8 επιπλέον αεροσκαφών τύπου Α321 neo, ενώ ταυτόχρονα συνεχίζουμε τη μεγάλη μας προσπάθεια για εξωστρέφεια και υψηλή τοπική προστιθέμενη αξία για την εταιρεία, τα στελέχη μας αλλά και τη χώρα στο Κέντρο Συντήρησης που μόλις άρχισε να εξυπηρετεί, εκτός των δικών μας αναγκών και σημαντικές άλλες αεροπορικές εταιρείες.
Για το 2025, η AEGEAN θα προσφέρει 21,5 εκατ. θέσεις, 1,8 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024. Στο δίκτυο εξωτερικού η AEGEAN θα προσφέρει περίπου 13 εκατ. θέσεις, 1,4 περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2024 ενώ στο δίκτυο εσωτερικού θα προσφέρει 8,5 εκατ. θέσεις 6% περισσότερες συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά».
[1] Περιλαμβάνει χρηματοοικονομικές επενδύσεις ύψους 190,9 εκατ. ευρώ και δεσμευμένες καταθέσεις ύψους 2,5 εκατ. ευρώ.