Την οικονομική στήριξη 1.200 πρώην εργαζομένων της KLM στην Ολλανδία και 500 πρώην εργαζομένων της Finnair στη Φινλανδία, που έχασαν τη δουλειά τους εξαιτίας του COVID-19, πρότεινε η Κομισιόν.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Το προτεινόμενο συνολικό ποσό των 6,8 εκατ. ευρώ θα εκταμιευθεί από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Προσαρμογής στην Παγκοσμιοποίηση (ΕΤΠ) και θα τους βοηθήσει να βρουν νέες θέσεις εργασίας μέσω περαιτέρω εκπαίδευσης ή κατάρτισης ή θα τους υποστηρίξει για να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση.
Ο Επίτροπος για θέματα Εργασίας και Κοινωνικών Δικαιωμάτων, Nicolas Schmit, δήλωσε: «Ως συνέπεια της πανδημίας COVID-19, ο αριθμός των επιβατικών πτήσεων σε όλο τον κόσμο μειώθηκε δραματικά.
Με συνολική οικονομική υποστήριξη 6,8 εκατ. ευρώ από το ΕΤΠ που προτείνεται σήμερα, δείχνουμε αλληλεγγύη σε 1.700 πρώην εργαζόμενους της KLM και της Finnair.
Αυτή η υποστήριξη θα βοηθήσει αυτούς τους ανθρώπους να επανεκπαιδευτούν και να βρουν νέες θέσεις εργασίας».
Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, «η πανδημία του COVID-19 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην αεροπορική βιομηχανία λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών και της δραματικής μείωσης των αεροπορικών επιβατικών μεταφορών.
Η Ολλανδία και η Φινλανδία ζήτησαν ξεχωριστή υποστήριξη από το ΕΤΠ για να βοηθήσουν τους απολυμένους εργαζομένους σε KLM και Finnair.
Τα μέτρα που συγχρηματοδοτούνται από το ΕΤΠ κυμαίνονται από συμβουλές αναζήτησης εργασίας και επαγγελματικό προσανατολισμό, έως εκπαίδευση, παροχές και υποστήριξη για την έναρξη μιας επιχείρησης.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να λάβουν πρόσθετα κίνητρα, όπως επιδόματα ταξιδιού, διαμονής και μετακόμισης για την κάλυψη σχετικών δαπανών που πραγματοποιήθηκαν κατά την αναζήτηση εργασίας ή την εκπαίδευση
Στην περίπτωση πρώην εργαζομένων της Finnair, το συνολικό εκτιμώμενο κόστος των μέτρων στήριξης είναι 2,9 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ΕΤΠ θα παρέχει 1,8 εκατ.
Στην περίπτωση πρώην εργαζομένων της KLM, το συνολικό εκτιμώμενο κόστος των μέτρων στήριξης είναι 8,4 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το ΕΤΠ θα παρέχει 5 εκατ.
Τα υπόλοιπα ποσά θα χρηματοδοτηθούν στην περίπτωση της KLM από την εταιρεία και στην περίπτωση της Finnair από τις φινλανδικές αρχές.
Να σημειωθεί ότι, οι προτάσεις της Κομισιόν θα πρέπει να εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο.