Οι αερομεταφορείς της Ευρώπης, μέσω της ΕRA, ζητούν από την ΕΕ να αναγνωρισθεί ο Κορωναϊός ως «έκτακτη περίσταση».
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Η Ευρωπαϊκή Ένωση Αερομεταφορέων των Περιφερειών της Ευρώπης (ERA) ανακοίνωσε χθες ότι υποστηρίζει το αίτημα της ΙΑΤΑ προς τις ρυθμιστικές αρχές των αερομεταφορών σε όλο τον κόσμο να χαλαρώσουν τους κανόνες που διέπουν τη χρήση των slots για τα αεροδρόμια.
Η Ένωση ζητά από τον EASA να επεκτείνει προσωρινά την εγκυρότητα όλων των πτητικών στοιχείων, των μελών του πληρώματος θαλάμου επιβατών και της τεχνικής ικανότητας και περιοδικής κατάρτισης.
Επίσης, παροτρύνει την Διεύθυνση Ανταγωνισμού της ΕΕ να εξετάσει το ενδεχόμενο παροχής έκτακτης ανάγκης και περιορισμούς ανωτέρας βίας περιορισμένης χρονικής διάρκειας από την αποζημίωση των επιβατών, σύμφωνα με το άρθρο 5 στοιχείο γ του κανονισμού 261/2004.
Τα μέτρα στήριξης που ζητά η ERA
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, δεδομένων των περαιτέρω εστιών του ιού Coronavirus (COVID-19) στην Ευρώπη, η ERA εντάσσεται στη συλλογική άποψη μεταξύ της αεροπορικής βιομηχανίας ότι η απαίτηση για τις χρονοθυρίδες αερολιμένων πρέπει να ανασταλεί αμέσως.
Οι ρυθμιστικές αρχές παραιτήθηκαν από τους κανόνες για τις χρονοθυρίδες σε κυλιόμενη βάση κατά τη διάρκεια της κρίσης, κυρίως για επιχειρήσεις στην Κίνα και στο Χονγκ Κονγκ.
Ωστόσο, ο αντίκτυπος του COVID-19 έχει πλέον εξαπλωθεί πέρα από την ασιατική αγορά και ως εκ τούτου θα πρέπει να αναγνωριστεί ως μια εξαιρετική περίσταση, επισημαίνει η Ένωση.
Η αναστολή της απαίτησης θα μειώσει την επιβάρυνση των αεροπορικών εταιρειών να εκμεταλλευτούν το 80% των διαθέσιμων χρόνων χρήσης τους, δεδομένου ότι σήμερα δεν θα τηρηθεί αυτή η ποσόστωση, η αεροπορική εταιρεία χάνει το δικαίωμα στην υποδοχή την επόμενη ισοδύναμη περίοδο.
Οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αισθάνονται ότι μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες της αγοράς με τα κατάλληλα επίπεδα ικανοτήτων, αποφεύγοντας την ανάγκη να εκτελούν υπηρεσίες για τη διατήρηση των χρονοθυρίδων – λύση που θα είχε τόσο περιττό οικονομικό βάρος για την αεροπορική εταιρεία όσο και περιττό περιβαλλοντικό αντίκτυπο.
Επιπλέον, αντιμετωπίζουν, όπως υποστηρίζουν, σαφώς μια κατάσταση όπου το επίπεδο απουσίας των εργαζομένων είναι πιθανό να φθάσει πολύ πάνω από τα κανονικά επίπεδα.
Οι έλεγχοι και η εκπαίδευση του αεροσκάφους διεξάγονται σε ολόκληρη τη βιομηχανία από μια σχετικά μικρή ομάδα ατόμων, όπως εξεταστές βαθμολογίας τύπου ή προσωπικό μηχανικής κατάρτισης.
Κατά συνέπεια, οποιαδήποτε μόλυνση ή καραντίνα μεταξύ αυτών των ατόμων έχει εκθετική επίδραση στην ικανότητα του χειριστή να πραγματοποιήσει την εκπαίδευση.
Υπό το πρίσμα αυτής της έκτακτης ανάγκης στον τομέα της δημόσιας υγείας, η Ένωση ενθαρρύνει τον EASA να επεκτείνει προσωρινά την εγκυρότητα όλων των πτυχίων πιλότων, πληρώματος θαλάμου επιβατών και μηχανικής ικανότητας και περιοδικής κατάρτισης κατά τρεις μήνες.
Αυτό θα προσφέρει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα στον τομέα των αερομεταφορών, δεδομένων των πιθανών σημαντικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Η Ένωση υποστηρίζει επίσης ότι η σημερινή κατάσταση πρέπει να εμπίπτει σε έκτακτες περιστάσεις σύμφωνα με το άρθρο 5 στοιχείο γ) του κανονισμού 261/2004. Επομένως, όλες οι σχετικές ακυρώσεις πρέπει να απαλλάσσονται από την υποχρέωση αποζημίωσης των επιβατών.
«Καλούμε τη DG MOVE να λάβει αυτό υπόψη», αναφέρεται σχετικά.