Οι κοινοπραξίες που έχουν πάρει, μέχρι τώρα, μέρος στη διαβούλευση των όρων δημοπράτησης και των διαγωνιστικών διαδικασιών για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι ήταν αυτές που ζήτησαν παράταση της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών, έως στις 30 Σεπτεμβρίου 2016, υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Το υπουργείο και δη, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες εκφράζει την αισιοδοξία του για επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού, υπογραμμίζοντας το διπλασιασμό των πόρων που θα αποδίδονται στους ΟΤΑ του νησιού ετησίως από τα ακαθάριστα έσοδα του αεροδρομίου, αλλά και την ενίσχυση του ζητούμενου, από το διαγωνισμό, ποσοστού συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στο εταιρικό σχήμα του νέου αεροδρομίου από 45% έως 55%.
Οι διευκρινίσεις του γ.γ. Υποδομών
-Επανεκκινήθηκαν και δρομολογούνται προς την ολοκλήρωσή τους το σύνολο των σημαντικών οδικών έργων σε όλη την Περιφέρεια Κρήτης, που τα τελευταία χρόνια ήταν εγκαταλελειμμένα, καθώς οι λύσεις και οι απαντήσεις στα προβλήματα που έπρεπε να αντιμετωπιστούν παραπέμπονταν στις ελληνικές καλένδες.
-Εξασφαλίστηκαν από το Πρόγραμμα Τεχνικής Βοήθειας του ΕΣΠΑ σχεδόν 4 εκατομμύρια ευρώ και δρομολογείται αμέσως η στρατηγική μελέτη για την υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα ΒΟΑΚ, στο σύνολο του, ζητούμενο δεκαετιών από όλους τους φορείς του νησιού.
-Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προωθούν συμφωνία χρηματοδότησης της κατασκευής του ΒΟΑΚ.
-Δρομολογούνται άμεσα παρεμβάσεις στον υπάρχοντα οδικό άξονα του ΒΟΑΚ με εξασφαλισμένη πίστωση 15 εκατομμυρίων ευρώ για έργα αναβάθμισης και βελτίωσης της Οδικής Ασφάλειας.
-Στις 15 Ιουλίου 2016, νωρίτερα από το καθορισμένο χρονοδιάγραμμα του έργου, παραδίδονται κατασκευαστικά και λειτουργικά η ανατολική πτέρυγα του αεροδρομίου Χανίων και τα νέα σύγχρονα μηχανήματα υποδοχής και ελέγχου, που θα εξυπηρετήσουν το σύνολο της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου και θα αναβαθμίσουν τις λειτουργικές του δυνατότητες.
-Προωθείται η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Ν. Καζαντζάκης» του Ηρακλείου για να ανταποκριθεί στην αυξημένη επιβατική κίνηση, μέχρι την κατασκευαστική και λειτουργική ολοκλήρωση του αεροδρομίου Καστελίου.
Ειδικότερα, για τον διαγωνισμό του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, τονίζεται, για άλλη μια φορά, ότι η Κυβέρνηση και το ΥΠΟΜΕΔΙ προωθούν την κατασκευή του με όρους που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, τις τοπικές κοινωνίες και αναβαθμίζουν την Κρήτη ως διεθνή τουριστικό και εμπορικό προορισμό.
-Μετά τις πρόσφατες κυβερνητικές ανακοινώσεις που προσδιόρισαν την καταληκτική προθεσμία υποβολής προσφορών στο τέλος Ιουλίου, από το σύνολο των κοινοπραξιών που έχουν πάρει μέχρι τώρα μέρος στη διαβούλευση των όρων δημοπράτησης και των διαγωνιστικών διαδικασιών του έργου, ζητήθηκε παράταση της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών έως στις 30 Σεπτεμβρίου 2016.
Το αίτημα έγινε αποδεκτό και ικανοποιήθηκε από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, καθώς κρίθηκαν βάσιμοι και σημαντικοί οι λόγοι της υποβολής του, οι οποίοι είναι:
α) Οι ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες να μελετήσουν τις τροποποιήσεις των τευχών δημοπράτησης, ώστε με τις προτάσεις τους να ανταποκριθούν στον καλύτερο δυνατό βαθμό στους νέους όρους του διαγωνισμού.
β) Να δοθεί εύλογος χρόνος στις κοινοπραξίες, ώστε να γίνουν οι απαραίτητες συμφωνίες συνεργασίας τους με χρηματοδοτικά σχήματα για την εξασφάλιση των αναγκαίων κεφαλαίων χρηματοδότησης του έργου.
Υπογραμμίζεται ότι το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ παρά το γεγονός ότι είναι οργανωτικά και τεχνικά απολύτως έτοιμο να ολοκληρώσει αμέσως τη διαγωνιστική διαδικασία του νέου αεροδρομίου Καστελίου Κρήτης, αποδέχθηκε την ικανοποίηση του αιτήματος της ολιγόμηνης παράτασης.
Αυτό έγινε για λόγους βελτιστοποίησης του υγιούς ανταγωνισμού στο διαγωνισμό του έργου, ισχυροποίησης των προτάσεων των διαγωνιζομένων και πάνω απ΄ όλα για την διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και των καλύτερων δυνατών προϋποθέσεων υλοποίησης του έργου.
Οι τροποποιημένοι όροι
Υπενθυμίζεται ότι μερικά από τα καινούργια και βασικά στοιχεία, που έθεσε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης και συμπεριλαμβάνονται στα τροποποιημένα τεύχη δημοπράτησης, βάση των οποίων γίνεται ο διαγωνισμός για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης είναι:
-Διπλασιασμός των πόρων που θα αποδίδονται στους ΟΤΑ του νησιού ετησίως από τα ακαθάριστα έσοδα του αεροδρομίου.
-Ενίσχυση του ζητούμενου από το διαγωνισμό ποσοστού συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στο εταιρικό σχήμα του νέου αεροδρομίου από 45% έως 55%.
-Εξασφάλιση κατασκευής χώρου πολλαπλών χρήσεων εντός του αεροδρομίου, που θα χρησιμοποιείται από τους φορείς της Κρήτης για ανάδειξη και προώθηση της ιστορίας, του πολιτισμού, των τοπικών προϊόντων και την διεξαγωγή εκδηλώσεων με στόχο την διεθνή προβολή της Κρήτης.
-Αναβάθμιση των αισθητικών, λειτουργικών και ενεργειακών χαρακτηριστικών των κτιρίων του αεροδρομίου, με στόχο το νέο έργο στο Καστέλι να αποτελέσει εμβληματικό έργο της Κρήτης.
-Επιλογή ανεξάρτητου μηχανικού του έργου, μέσω ανοιχτής διαγωνιστικής διαδικασίας, με τη συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου, της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του παραχωρησιούχου, αντί επιλογής του ανεξάρτητου μηχανικού μόνον από τον παραχωρησιούχο, όπως ίσχυε με τους προηγούμενους όρους.