Τις ενστάσεις του αναφορικά με το άρθρο 74 του νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων εκφράζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών της ΥΠΑ (AFISO), σε επιστολή του προς το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την εν προωθούμενη ρύθμιση, αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) από τις 120 στις 180, προκειμένου να ενισχυθούν τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας με προσωπικό επιχειρησιακών κλάδων.
Όπως επισημαίνει, «το ήδη γερασμένο και ελλιπές προσωπικό δεν μπορεί να ενισχύσει τα περιφερειακά αεροδρόμια απλώς αυξάνοντας τις ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ».
Μάλιστα, ζητά ελάχιστο προσωπικό τριών AFISO ανά αεροδρόμιο που εκτελείται η υπηρεσία AFIS-ARO-AIS, καθώς και προσωπικό για τα τμήματα τηλεπικοινωνιών ανάλογα του ωραρίου λειτουργίας τους.
Η ανακοίνωση του AFISO
Κύριε Υπουργέ,
Με τις 141/19-2-2023 ,142/24-2-2023 ,143/6-3-2023 επιστολές μας σας κάναμε γνωστά τα προβλήματα του κλάδου τον οποίο εκπροσωπούμε και μάταια προσπαθούμε δύο (2) χρόνια να πείσουμε την πολιτική και διοικητική ιεραρχία για άμεσες δικές της ενέργειες προς επίλυση τους.
2 χρόνια εισπράττουμε υποσχέσεις από μεν τον Γ.Γ του υπουργείου για 32 μετατάξεις, από δε τον Διοικητή ΥΠΑ για 28 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ ο οποίος τελευταία απαξιώνει να απαντήσει και στο τηλέφωνο….
Στις 15-3-23 με το αριθ. Πρωτ. Κ.Γ/Δ9/Α5439 έγγραφο με θέμα ‘’πρόσληψη 174 υπαλλήλων διάφορων ειδικοτήτων στην ΥΠΑ’’ διαπιστώσαμε με λύπη μας ότι προβλέπονται μόνο εννέα (9) θέσεις AFISO μέσω ΑΣΕΠ, ενώ δεν απαιτείται η προτεραιότητα της αγγλικής γλώσσας!!!!
Σας έχουμε κάνει ήδη γνωστό τις μειωμένες κενές οργανικές θέσεις, τη γήρανση του προσωπικού, τα κενά σε τμήματα τηλεπικοινωνιών αρμόδια για την αποστολή αεροναυτικών μηνυμάτων απαραίτητα για την ασφάλεια των πτήσεων και των επιβαινόντων, την εξάντληση των συν/φων που υπηρετούν σε AFIS αερ/μια, μόνοι τους, επιφορτισμένοι και με καθήκοντα άλλων κλάδων που δεν υπηρετούν εκεί, υποχρεωμένοι σε 24ώρη επιφυλακή για τυχόν αεροδιακομιδές.
Σε προς συζήτηση νομοσχέδιο του υπ. Ανάπτυξης & Επενδύσεων και στο άρθρο 74 τροποποιείται η παρ. 5 άρθρου 3 υποπαρ. Δ.9 παρ. Δ άρθρου 2 ν. 4336/2015 με τίτλο «ενίσχυση περιφερειακών αερολιμένων με προσωπικό επιχειρησιακών κλάδων».
Η ενίσχυση έχει προκύψει λόγω ελλείψεων σε κλάδους που είναι πλέον υποστελεχωμένοι, λόγων αθρόων επί σειρά ετών συνταξιοδοτήσεων, χωρίς διενέργεια αντίστοιχων προσλήψεων.
Τι έκαναν οι κυρίως υπεύθυνοι δύο χρόνια, εκτός από υποσχέσεις, όταν επανειλημμένα είχαμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου, όταν έβλεπαν αερ/νες να κλείνουν λόγω ασθενείας του μοναδικού υπαλλήλου, τμήματα τηλ/ων σε 24ωρης λειτουργίας και όχι μόνο αερ/νες να είναι στελεχωμένα με έναν (1) υπάλληλο;
Φτάνει πια ο εμπαιγμός. Το ήδη γερασμένο και ελλιπές προσωπικό δεν μπορεί να ενισχύσει τα περιφερειακά αερ/μια απλώς αυξάνοντας τις ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ. Η μοναδικότητα του υπαλλήλου δεν θεραπεύεται παρατείνοντας το χρόνο παραμονής του αλλά ενισχύοντας την μονάδα με άλλους υπαλλήλους από μετάταξη ή πρόσληψη!!!
Προειδοποιούμε ότι για τυχόν επικίνδυνες καταστάσεις που ήθελαν δημιουργηθούν (πράγμα που απευχόμαστε) έχετε την κύρια ευθύνη.
Ζητάμε ελάχιστο προσωπικό τριών (3) AFISO ανά αεροδρόμιο που εκτελείται η υπηρεσία AFIS-ARO-AIS και προσωπικό για τα τμήματα τηλεπικοινωνιών ανάλογα του ωραρίου λειτουργίας τους σύμφωνα με τον προγραμματισμό της διεύθυνσής μας σε βάθος 4ετίας.
Επίσης την τροποποίηση της τροπολογίας (άρθρο 188 του ν.4964/2022 (ΦΕΚ Τεύχος Α’ 150/30-07-2022) η οποία δεν εφαρμόζεται λόγω προβλημάτων στις προϋποθέσεις που θέτει και οι οποίες έχουν διατυπωθεί γραπτώς και από τις αρμόδιες διευθύνσεις της ΥΠΑ.
Ευχαριστούμε κ. Φωτεινέ!