Τις προοπτικές της εταιρείας για το σύνολο του 2022 παρουσίασε ο πρόεδρος της AEGEAN, Ευτύχης Βασιλάκης κατά την ενημέρωση των αναλυτών για τα αποτελέσματα πρώτου εξαμήνου.
«Υπάρχει ένταση του ανταγωνισμού, αλλά η AEGEAN τα πάει καλά», επισήμανε ο κ. Βασιλάκης, τονίζοντας ότι η επιβατική κίνηση θα κινηθεί φέτος από 12 – 12,5 εκατ. έναντι 15 εκατ. το 2019.
«Είμαστε πίσω σε χωρητικότητα και επιβατική κίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά ο ρυθμός ανάκαμψης είναι ισχυρός», συμπλήρωσε ο πρόεδρος της AEGEAN, κάνοντας μια σύντομη αναδρομή του πρώτου εξαμήνου.
Όπως ανέφερε, παρά το συγκρατημένο ξεκίνημα του έτους, λόγω της μετάλλαξης Όμικρον, η υψηλή ζήτηση για ταξίδια αναψυχής επέτρεψε τη σταδιακή αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας.
Από τα μέσα του δεύτερου τριμήνου, με την πλήρη άρση των περιοριστικών μέτρων, η AEGEAN είχε τη δυνατότητα να ξεκινήσει τη δραστηριότητά της νωρίτερα για την καλοκαιρινή περίοδο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, διαθέτοντας σχεδόν διπλάσιες θέσεις και πτήσεις σε σχέση με το 2021.
Σχετικά με τα οικονομικά μεγέθη, υπογράμμισε ότι ο κύκλος εργασιών θα διαμορφωθεί από -3% έως -6% σε σύγκριση με το 2019 (το 2019 διαμορφώθηκε στα 1,3 δις ευρώ), τονίζοντας ότι τα έσοδα και τα κέρδη του τρίτου τριμήνου θα προσεγγίσουν τα επίπεδα του 2019.
Ωστόσο, παρά τη διαφαινόμενη επίτευξη κερδοφορίας, δεν πρόκειται φέτος να διανεμηθεί μέρισμα, αλλά ούτε και πιθανότατα το 2023, προκειμένου να «θωρακιστεί» περαιτέρω η εταιρεία χρηματοοικονομικά.
Σημειώνονται καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροσκαφών
Ένα άλλο θέμα που αναλύθηκε εκτενώς χθες αφορούσε την εξέλιξη της προμήθειας των 46 νέων αεροσκαφών της οικογένειας A320 neo.
O Όμιλος της AEGEAΝ, στα τέλη Ιουνίου, αριθμούσε 70 αεροσκάφη (εκ των οποίων 53 jet και 17 turboprops / ελικοφόρα), παραλαμβάνοντας κατά το πρώτο εξάμηνο 4 αεροσκάφη A321 neo (και συνολικά 13 νέα αεροσκάφη της οικογένειας Airbus A320 neo από τα τέλη του 2019).
«Υπάρχουν καθυστερήσεις στις παραδόσεις. Αντί για 8 αεροσκάφη έχουμε παραλάβει φέτος 4 αεροσκάφη από την Airbus», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης, παραθέτοντας τις αρνητικές συνέπειες από τη μη έγκαιρη παραλαβή των νέων αεροσκαφών, τόσο σε επιχειρησιακό επίπεδο, όσο και οικονομικό (εξοικονόμηση κόστους καυσίμων, κ.α.).
Επίσης, παράγοντα «προβληματισμού» χαρακτήρισε και το κόστος καυσίμων. Η τιμή του καυσίμου, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ήταν 120% υψηλότερη από την τιμή του καυσίμου την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Συνολικά το κόστος καυσίμων, το δεύτερο τρίμηνο του 2022, διαμορφώθηκε σε 88,5 εκατ. ευρώ από 19,6 εκατ. ευρώ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Στα τέλη Ιουνίου, η AEGEAN είχε σε ισχύ προθεσμιακά συμβόλαια (παράγωγα προϊόντα) αγοράς καυσίμων που καλύπτουν ποσοστό 44% για το β’ εξάμηνο του 2022.
Τέλος, ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε στο γενικότερο περιβάλλον των αερομεταφορών της Ευρώπης την τρέχουσα περίοδο (προβλήματα στην επίγεια εξυπηρέτηση, κ.α.), υπογραμμίζοντας ότι παρατηρείται άνοδος της τιμής των εισιτηρίων, λόγω του ενεργειακού κόστους.
Σχετικά με τη χειμερινή περίοδο, η οποία «παραδοσιακά» αποτελεί την πιο αδύναμη για τις αεροπορικές εταιρείες, σημείωσε ότι οποιαδήποτε πρόβλεψη είναι επισφαλής.
Σημειώνεται ότι, το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών παρουσίασε αύξηση 193%, στα 448,1 εκατ. ευρώ, ενώ οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 27,7 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 78,4 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εξάμηνο του 2021.