Ούτε Κινέζοι, ούτε Γάλλοι. Ινδοί ετοιμάζονται να «αποβιβαστούν» στην Κρήτη. Η ινδική GMR Infrastructure, μαζί με τη ΓΕΚ – ΤΕΡΝΑ, κατέθεσαν τη μοναδική προσφορά για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης, αρχικού προϋπολογισμού 850 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Φωτεινού
Εάν μη τι άλλο, αποτελεί μερική έκπληξη, σε ένα τόσο μεγάλο διαγωνισμό, η απουσία εταιρειών, όπως η κοινοπραξία CHINA STATE CONSTRUCTION – ARCHIRODON, η VINCI AIRRORTS – ΑΚΤΩΡ, κτλ., οι οποίες είχαν επιδείξει έντονο ενδιαφέρον στην αρχική φάση του διαγωνισμού.
Φαίνεται ότι κάποιες από αυτές ζήτησαν και νέα παράταση, κάτι το οποίο δεν κατέστη δυνατό, αφού ο διαγωνισμός είχε ήδη παραταθεί αρκετές φορές.
Στους όρους του διαγωνισμού (το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης 37 ετών, εκ των οποίων τα 5 αναφέρονται στα κατασκευαστικά έργα) προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% στην «Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα», η οποία δεν μπορεί να καταστεί μικρότερη του 35%, σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Τέλος, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου φτάνει μέχρι τα 220 εκατομμύρια (αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος). Εάν όλα κυλήσουν ομαλά και η προσφορά κριθεί ικανοποιητική, τότε το νέο αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο το 2021 – 22.
Αναγκαία η λειτουργία του νέου αεροδρομίου για το Ηράκλειο και την Κρήτη
Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η δημοπράτηση του σημαντικού αυτού έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού, δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου.
Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα, λόγο τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.
Παράλληλα, προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξ αιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, με ασφάλεια, από πολύ μεγαλύτερο αριθμό, αεροσκαφών.