Οι 75 πιο τυπικές χρονικά αεροπορικές εταιρείες, που πραγματοποιούν πτήσεις μακρινών αποστάσεων, δεν είναι καθόλου τυπικές τελικά, σύμφωνα με νέα έρευνα της AirHelp, βασισμένη σε παγκόσμια στοιχεία από το 2017, το 2018 και τον Ιανουάριο του 2019
Η έρευνα δείχνει ότι πάνω από τους μισούς επιβάτες πτήσεων μακρινών αποστάσεων είναι πιθανόν να βιώσουν διαταραχή στην πτήση τους, ενώ σχεδόν 3 από τις 5 πτήσεις που συμπεριελήφθησαν στην έρευνα ήταν καθυστερημένες (πάνω από 15 λεπτά) ή ακυρώθηκαν.
Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 55% όλων των επιβατών σε μια πτήση με διάρκεια ταξιδιού άνω των 5 ωρών μπορεί να αντιμετωπίσει πρόβλημα πτήσης.
Η καλύτερη σε απόδοση αεροπορική εταιρία βάσει της έρευνας είναι η Hong Kong Airlines, με ακρίβεια 83,6%.
Δεύτερη έρχεται η Kenya Airlines με 71,9% και τρίτη η Singapore Airlines με το 67% των πτήσεων της να είναι στην ώρα τους.
Οι αεροπορικές με έδρα της Ευρώπη αγωνίζονται ιδιαίτερα με τις μακρινές πτήσεις τους, μη έχοντας κάποιον πάροχο ανάμεσα στους 10 καλύτερους.
Η Iberia βρίσκεται στο νούμερο 11 με 2 από τις 3 πτήσεις να είναι στην ώρα τους και με χρόνο απόδοσης 64%.
Αυτοί που ταξιδεύουν με σκανδιναβικές εταιρείες είναι ιδιαίτερα πιθανόν να υποστούν ταξιδιωτικό χάος στις μακρινές τους πτήσεις – αεροπορικές όπως Finnair, SAS και Norwegian- όλες δείχνουν ποσοστό απόδοσης 50% ή λιγότερο.
Σύμφωνα με την AirHelp, αυτοί που πραγματοποιούν μακρινές πτήσεις με Ευρωπαϊκή εταιρεία προς ή από την Ευρωπαϊκή ζώνη μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση μέχρι και 600 ευρώ ανά επιβάτη για προβληματικές πτήσεις που καθυστέρησαν από την άφιξή τους πάνω από 3 ώρες στον τελικό προορισμό.
«Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει να έχουν καταγραφεί πολλές διαταραχές πτήσεων, ειδικά στις μακρινές πτήσεις» ανέφερε εκπρόσωπος, ειδικός στα δικαιώματα των επιβατών στην AirHelp.
Και συνέχισε, «παγκοσμίως οι επιβάτες έχουν βιώσει ένα πρωτοφανές επίπεδο διαταραχής των πτήσεων κατά τα τελευταία χρόνια σε μεγάλες πτήσεις, με καθυστέρηση ή ακύρωση, πάνω από 2,4 εκατομμύρια των αναχωρούντων πτήσεων να καθυστερούν ή να ακυρώνονται, δηλαδή περισσότερες από τις μισές των 4,4 εκατομμύριων πτήσεων που περιλαμβάνονται στη μελέτη μας».
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο της εταιρείας «Με ένα αυξανόμενο νούμερο καθυστερημένων ή ακυρωμένων πτήσεων, οι Ευρωπαίοι επιβάτες διαρκώς αντιμετωπίζουν ένα αυξανόμενο κύμα ταξιδιωτικής μιζέριας.
Παρόλο που δεν είναι πάντοτε δυνατό να αποφευχθεί η διαταραχή των ταξιδιών, παροτρύνουμε τους πληγέντες επιβάτες να ελέγξουν εάν δικαιούνται χρηματική αποζημίωση. Με μία στις δύο πτήσεις μεγάλων αποστάσεων που αντιμετωπίζουν διαταραχές, πολλοί ταξιδιώτες είναι πιθανό να δικαιούνται αποζημίωση».
Καταλήγοντας, τόνισε «Πολλές αεροπορικές χαμηλού κόστους έχουν δοκιμάσει την τύχη τους σε μακρινές πτήσεις, και η έρευνα της AirHelp αποδεικνύει ότι δεν είναι εύκολο εφαρμοστούν τα μειωμένα οικονομικά αποδοτικά επιχειρηματικά μοντέλα για μικρότερες διαδρομές στις πιο σύνθετες μακρύτερες διαδρομές. Υπάρχουν απλώς λιγότεροι διαθέσιμοι πόροι και λιγότερα περιθώρια σφάλματος αν κάτι πάει στραβά».