Το 2018 καταγράφηκε στην ιστορία ως έτος με διακοπές πτήσεων και αεροπορικό χάος. Με τον επικείμενο φόβο ενός «no deal» και την έξοδο της Αγγλίας από την ΕΕ, περισσότερες απεργίες, ελλείψεις πιλότων και υπερφορτωμένα προγράμματα πτήσεων στα αεροδρόμια, η AirHelp προβλέπει ότι οι ταξιδιώτες θα πρέπει να προετοιμαστούν για μεγαλύτερο χάος μέσα στο 2019.
Σύμφωνα με την AirHelp, το 2018, πάνω από 10 εκατομμύρια επιβάτες επιλέχθηκαν να αποζημιωθούν, σύμφωνα με την EC261.
Οι εμπειρογνώμονες της AirHelp προβλέπουν ότι το χάος θα συνεχιστεί και το 2019, το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε πάνω από το 2 δισεκατομμύρια επιβάτες να βιώσουν τέτοιου είδους προβλήματα στις πτήσεις.
«Η αβεβαιότητα του Brexit, ακόμη περισσότερες απεργίες, η έλλειψη πιλότων και ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, καθώς επίσης το υπερφορτωμένο πρόγραμμα κίνησης στα πιο σημαντικά Ευρωπαϊκά αεροδρόμια – συμβουλεύουμε τους επιβάτες να προετοιμαστούν για άλλον ένα χρόνο καθυστερήσεων.
Καθώς εκτιμούμε ότι περισσότεροι από 11 εκατομμύρια επιβάτες θα επιλεχθούν να αποζημιωθούν σύμφωνα με την EC261, καλούμε όλους τους επιβάτες να μάθουν τα δικαιώματα τους και να διεκδικήσουν το δικό τους» αναφέρει εκπρόσωπος της AirHelp.
Το προηγούμενο έτος πάνω από 26 εκατομμύρια επιβάτες αναχώρησαν από την Ελλάδα. Για το 2019, η AirHelp προβλέπει ότι ο αριθμός θα είναι ακόμα μεγαλύτερος και θα ξεπεράσει τα 27,5 εκατομμύρια επιβάτες.
Η αυξανόμενη κίνηση απειλεί να οδηγήσει σε ακόμα περισσότερες αναταραχές πτήσεων, καθώς ούτε οι αεροπορικές εταιρείες ή τα αεροδρόμια φαίνεται να έχουν λάβει επαρκή μέτρα για να ικανοποιήσουν τις ακόμα υψηλότερες απαιτήσεις αυξημένου όγκου κυκλοφορίας.
Τι προτείνεται
Σύμφωνα με την AirHelp, πολλά αεροδρόμια θα πρέπει να αναλάβουν δράση για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών. Διάδρομοι θα μπορούσαν να προστεθούν και να επεκταθούν και τα δρομολόγια θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικότερα, προκειμένου να αποφευχθεί η συμφόρηση της εναέριας κυκλοφορίας.
Τα μικρότερα αεροδρόμια μπορεί επίσης να χρειαστεί να προσθέσουν τερματικούς σταθμούς που προορίζονται για διεθνείς πτήσεις, προκειμένου να επιταχυνθούν οι διαδικασίες του τελωνείου και του ελέγχου διαβατηρίων.
Οι αεροπορικές, από τη δική τους πλευρά, θα μπορούσαν να επικεντρωθούν περισσότερο στο προσωπικό τους, να προσλάβουν περισσότερους πιλότους και να πολεμήσουν την έλλειψη τους από τη βιομηχανία, καθώς και να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των πληρωμάτων θαλάμου επιβατών, προκειμένου να αποφευχθούν περαιτέρω απεργίες.
Η Boeing υπολογίζει η ζήτηση να είναι 637.000 περισσότεροι πιλότοι τα επόμενα 20 χρόνια.
«Η αεροπορική βιομηχανία συνεχώς αποτυγχάνει και είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να προσαρμοστεί στις αυξανόμενες απαιτήσεις. Δεν είναι κρυφό ότι θα υπάρχουν ακόμη περισσότεροι επιβάτες και είναι απογοητευτικό να βλέπουμε τόσοι πολλοί επιβάτες να απογοητεύονται από τις αεροπορικές εταιρείες.
Είναι η ώρα να πάρουμε μέτρα ενάντια στην ανησυχητική τάση των αναταραχών. Και μέχρι να γίνει αυτό, πιστεύουμε ότι είναι ασφαλές να πούμε ότι οι κύριες αναταραχές πτήσεων θα είναι συνεχώς ένα μεγάλο πρόβλημα» λέει ο εκπρόσωπος της AirHelp.
Προσθέτει μάλιστα ότι «όσο οι αεροπορικές εταιρείες παραλείπουν να επιλύσουν αυτά τα θέματα, οι σύγχρονοι ταξιδιώτες θα έπρεπε να διαβάζουν τα δικαιώματα τους και να είναι σίγουροι ότι αντιμετωπίζονται με το σωστό τρόπο μετά από μια διακοπή.
Οι προβλέψεις για την εγχώρια αγορά
Οι προβλέψεις του 2019 για την Ελλάδα σε αριθμούς, σύμφωνα με την AirHelp, έχουν ως εξής:
- Πάνω από 168.000 πτήσεις
- Πάνω από 27.500.000 επιβάτες
- Σχεδόν 4.500.000 επιβάτες θα επηρεαστούν από τις διαταραχές πτήσεων (πάνω από 15’ καθυστέρησης και ακυρώσεις πτήσεων)
- Πάνω από 37.500 πτήσεις θα επηρεαστούν, πάνω από 100 πτήσεις ανά ημέρα
- Το καλοκαίρι θα είναι η περίοδος με τις περισσότερες πτήσεις.