Πίσω έχει μείνει η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ, η οποία θεσμοθετήθηκε με το νομοσχέδιο «Σύσταση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας, Αναδιάρθρωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και άλλες διατάξεις».
Το εν λόγω νομοσχέδιο προέβλεπε το «σπάσιμο» της ΥΠΑ και τη δημιουργία της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας.
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας έχει ως αποστολή την άσκηση ρυθμιστικών, κανονιστικών και εποπτικών αρμοδιοτήτων στο τομέα των αερομεταφορών, της αεροναυτιλίας και των τελών των αερολιμένων, όντας ο οικονομικός ρυθμιστής της αγοράς αερομεταφορών.
Από την άλλη, η ΥΠΑ αποτελεί πλέον «Φορέα Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας και Διαχείρισης Αερολιμένων και Υδατοδρομίων», έχοντας υπό τον έλεγχό της τα λοιπά περιφερειακά αεροδρόμια που δεν περιήλθαν στη Fraport.
Έπειτα από την ψήφιση του σχετικού νόμου τον περασμένο Οκτώβριο, δεν έχουν γίνει και πολλά πράγματα.
Ενδεικτικό είναι ότι, στα 140 προαπαιτούμενα, εντάχθηκε η αναφορά ότι «οι ελληνικές αρχές πρέπει να αναθεωρήσουν τη νομοθεσία για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, σε ευθυγράμμιση με την έκθεση συμμόρφωσης του Οκτωβρίου 2016».
Σύμφωνα με αεροπορικούς αναλυτές, η αναδιοργάνωση της ΥΠΑ έχει μείνει αρκετά πίσω, καθώς λείπουν οι εφαρμοστικές διατάξεις του Ν. 44276/2016 (οργανογράμματα, κτλ.).
Για παράδειγμα, η ΑΠΑ δεν έχει ακόμα διοικητές και υποδιοικητές, ενώ και η υπάρχουσα ΥΠΑ στερείται υποδιοικητών.
Όλα αυτά, όταν η Fraport έχει «μπει» ήδη στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και θεωρητικά η σύμβαση παραχώρησης θα έπρεπε να ελέγχεται από την ΑΠΑ…
Φώτης Φωτεινός