Οι Αμερικανοί νομοθέτες θα επανεξετάσουν την αιτία της διακοπής λειτουργίας του συστήματος υπολογιστών της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας κατά τη διάρκεια της νύχτας της Τρίτης, η οποία προκάλεσε εθνική στάση εδάφους και καθυστέρησε ή ακύρωσε περισσότερες από 10.000 αμερικανικές πτήσεις, όπως μετέδωσε το Reuters.
Η πρόεδρος της Επιτροπής Εμπορίου της Γερουσίας Μαρία Κάντγουελ, Δημοκρατική, δήλωσε την Τετάρτη ότι η επιτροπή “θα εξετάσει τι προκάλεσε αυτή τη διακοπή και πώς ο πλεονασμός παίζει ρόλο στην πρόληψη μελλοντικών διακοπών. Το κοινό χρειάζεται ένα ανθεκτικό σύστημα αερομεταφορών”.
Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών της Βουλής των Αντιπροσώπων Σαμ Γκρέιβς, Ρεπουμπλικάνος, δήλωσε ότι η στάση εδάφους “αναδεικνύει μια τεράστια αδυναμία στο σύστημα αερομεταφορών μας”.
Αναφέρθηκε στην πρόσφατη τεχνολογική κατάρρευση της Southwest Airlines Co (LUV.N) που ανάγκασε τον αερομεταφορέα να ακυρώσει περισσότερες από 16.700 πτήσεις.
“Ακριβώς όπως η εκτεταμένη διαταραχή της Southwest πριν από λίγες εβδομάδες ήταν ασυγχώρητη, έτσι είναι και η αποτυχία του Υπουργείου Μεταφορών και της FAA να συντηρήσουν και να λειτουργήσουν σωστά το σύστημα ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας”, είπε.
Ο Γκρέιβς δήλωσε ότι “θα ηγηθεί μιας επιστολής εποπτείας με τους συναδέλφους μου για να βεβαιωθούμε ότι γνωρίζουμε τι πήγε στραβά, ποιος είναι υπεύθυνος και πώς θα αποτραπεί αυτό στο μέλλον”.
Ο γερουσιαστής Τεντ Κρουζ, ο επικεφαλής Ρεπουμπλικανός στην Επιτροπή Εμπορίου της Γερουσίας, δήλωσε: “Η ανικανότητα της FAA να διατηρήσει ένα σημαντικό σύστημα ασφαλείας σε λειτουργία είναι εντελώς απαράδεκτη … Η διοίκηση πρέπει να εξηγήσει στο Κογκρέσο τι συνέβη, και το Κογκρέσο πρέπει να θεσπίσει μεταρρυθμίσεις στη φετινή νομοθεσία για την ανανέωση της FAA”.