Πιθανή θεωρείται η κατάθεση του νομοσχεδίου για τα υδροπλάνα το αμέσως προσεχές διάστημα, εξέλιξη, η οποία εάν επιβεβαιωθεί, χαιρετίζεται από την Hellenic Seaplanes.
Η εταιρεία δηλώνει ότι βρίσκεται σε «ετοιμότητα», υποστηρίζοντας ότι θα επενδύσει κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ, σε συνεργασία με ιδιώτες επενδυτές.
Η ανακοίνωση της Hellenic Seaplanes
Σε ετοιμότητα Hellenic Seaplanes και Κινέζοι επενδυτές για την επόμενη καλοκαιρινή περίοδο, με προϋπόθεση την ψήφιση του νομοσχεδίου.
Σε αναμονή, οι επενδύσεις ύψους 250 εκατομμυρίων από τους επενδυτές της Hellenic Seaplanes για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων.
Στόχο την επόμενη πλέον καλοκαιρινή περίοδο έχουν θέσει Hellenic Seaplanes και κινέζοι Επενδυτές να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια, έχοντας δεδομένο την φετινή χρονιά, χαμένη, η διοίκηση της Hellenic Seaplanes, η Petrichor Capital Partners, και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές από Κίνα δηλώνουν έτοιμοι να ανοίξουν αυτή την επένδυση εάν τους δοθεί το πράσινο φως.
Συγκεκριμένα ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes S.A. κ. Χαραλάμπους σημείωσε: «Στην τελευταία συζήτηση που είχαμε με τους υπουργούς Μεταφορών και Ναυτιλίας λάβαμε την διαβεβαίωση ότι η διαδικασία αδειοδότησης έχει πλέον απλοποιηθεί σημαντικά και ότι πολύ σύντομα το νομοσχέδιο θα πάει στην Βουλή προς ψήφιση.
Αναμένουμε ότι πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν να έχουν επιλυθεί στο νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη των υδροπλάνων και να διευκρινίζει τι μέλλει γενέσθαι για τις ιδιωτικές επενδύσεις στα υδατοδρόμια . Πρέπει να πω ότι υπάρχει πολύ καλή θέληση από την εταιρεία μας και τους επενδυτές για τα υδροπλάνα στην Ελλάδα και το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό».
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Seaplanes συνεχίζοντας ανέφερε ότι το νομοσχέδιο πρέπει να ψηφιστεί γρήγορα, δεδομένων των καθυστερήσεων 2 ετών, ενώ είναι μεγάλης σημασίας για τον τομέα των υδροπλάνων αφού υπάρχει στο τραπέζι μια ουσιαστική επενδυτική πρόταση.
Τα κεφάλαια ύψους 250 εκατ. ευρώ που προτίθεται να επενδύσει τα επόμενα 2 χρόνια ομάδα Κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners στην Ελλάδα για ανάπτυξη του δικτύου υδατοδρομίων και αγορά στόλου αμφίβιων υδροπλάνων. Πρόκειται μια επενδυτική πρόταση, που φιλοδοξεί και μπορεί, όπως δείχνουν τα δεδομένα, να απογειώσει τα υδροπλάνα στην Ελλάδα.
Πάντως πληροφορίες λένε ότι το νέο νομοσχέδιο ρυθμίζει το θέμα των αδειών ίδρυσης υδατοδρομίων και ότι τελικά θα χορηγείται μόνο στο Δημόσιο σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου σε ΟΤΑ Α ή Β βαθμού καθώς και σε μεικτά σχήματα δηλαδή Νομικά Πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου με την προϋπόθεση ότι την πλειοψηφία των μετοχών έχει το Δημόσιο ή Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου ή ΟΤΑ Α ή Β βαθμού δημόσιος φορέας
Στα θετικά μπαίνει το ότι η άδεια λειτουργίας μπορεί να χορηγηθεί στον ιδιωτικό τομέα ωστόσο προβλέπεται ότι στην περίπτωση που δεν υπάρξει ενδιαφέρον από φορέα για ίδρυση και λειτουργία υδατοδρομίου το Δημόσιο θα μπορεί να ιδρύει και να λειτουργεί υδατοδρόμια είτε στο όνομά του είτε σε συνιστώμενα για τον σκοπό αυτό Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου ή Ιδιωτικού Δικαίου στα οποία την πλειοψηφία των μετοχών θα κατέχει το Δημόσιο.
Η άδεια ίδρυσης υδατοδρομίου θα είναι αορίστου χρόνου και θα ανακαλείται εάν στο υδατοδρόμιο δεν έχει καταγραφεί πτητικό έργο για διάστημα δύο ετών ενώ για την άδεια λειτουργίας θα ισχύει το χρονικό διάστημα που θα ορίζει η σύμβαση με ελάχιστο χρόνο ισχύος της άδειας λειτουργίας τα 5 χρόνια.
Στα θετικά επίσης του νέου νομοσχεδίου μπαίνουν:
-Η δημιουργία ειδικού Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Αδειών Υδατοδρομίου με τα πλήρη επικαιροποιημένα στοιχεία.
-Απλοποιημένα δικαιολογητικά στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του υδατοδρομίου.
-Απεμπλοκή της περιβαλλοντικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου από την περιβαλλοντική αδειοδότηση του λιμένα.
-Απλοποίηση της διαδικασίας συνολικής αδειοδότησης του υδατοδρομίου.
-Τα υδροπλάνα θα μπορούν να χρησιμοποιούν περιοχή του λιμανιού ως εναλλακτική περιοχή ελιγμών σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με τη σύμφωνη γνώμη του λιμενάρχη.
-Ενίσχυση των μέτρων ασφαλείας στα υδατοδρόμια.
-Υπόδειξη των ελάχιστων απαιτήσεων των κτιριακών υποδομών των υδατοδρομίων.
-Καθορίζει όλες τις λεπτομέρειες της εκπαίδευσης του προσωπικού των υδατοδρομίων.