Πλησιάζει η «ώρα» του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Αρχές του 2024 πρόκειται να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας.
Του Φώτη Φωτεινού
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες του metaforespress.gr, το Υπερταμείο καταβάλει προσπάθειες, ώστε οι δεσμευτικές προσφορές να κατατεθούν έως τον Μάρτιο.
Κατόπιν απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, στις 17 Ιουλίου εγκρίθηκε η συμμετοχή και των 4 υποψήφιων διεκδικητών στη β’ φάση του διαγωνισμού.
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας διεκδικείται από τις εξής κοινοπραξίες:
Α. ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Egis – Aeroports de la cote d’Azur (Egis 45%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις 45%, Aeroports de la cote d’Azur 10%),
Β. Fraport – Delta – Pileas (Fraport AG 51%, Delta Airport Investments 24,5%, Pileas 24,5%),
Γ. ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 51%, GMR Airports Limited 49%) και
Δ. ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – Corporation America Airports (ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ 70%, Corporation America Airports 30%).
Η περαιτέρω αξιοποίηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα δώσει ισχυρή ώθηση στον τουρισμό, όχι μόνο της πόλης, αλλά και της κεντρικής και νότιας Πελοποννήσου, καθώς θα διευρύνει και αναβαθμίσει την αεροπορική σύνδεση της Καλαμάτας με σημαντικές ταξιδιωτικές αγορές του εξωτερικού.
Αντίστοιχα, ο υποψήφιος επενδυτής που θα πλειοδοτήσει στον διαγωνισμό αναμένεται, όπως και στις υπόλοιπες παραχωρήσεις αεροδρομίων της Ελλάδας, να καρπωθεί ένα ισχυρό cash flow, αλλά και κέρδη / μερίσματα.
Υπέρ του εκσυγχρονισμού και της περαιτέρω αξιοποίησης του αεροδρομίου της Καλαμάτας τάσσονται σχεδόν όλοι οι φορείς της ευρύτερης περιοχής.