Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προχωρά σε βάθος έρευνα της προτεινόμενης εξαγοράς της Asiana από την Korean Air, καθώς υπάρχει ανησυχία ότι το deal μπορεί να μειώσει τον ανταγωνισμό στις αγορές αεροπορικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου («ΕΟΧ») και Νότιας Κορέας.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Να σημειωθεί ότι, η Korean Air και η Asiana είναι αντίστοιχα η πρώτη και η δεύτερη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία στη Νότια Κορέα. Επιχειρούν σε ένα δίκτυο εσωτερικών δρομολογίων, δρομολογίων μικρών αποστάσεων στην Ασία, καθώς και δρομολογίων μεγάλων αποστάσεων μεταξύ της Νότιας Κορέας και του υπόλοιπου κόσμου.
Οι ανησυχίες της Κομισιόν
Η προκαταρκτική έρευνα δείχνει ότι οι αεροπορικές είναι ισχυροί και στενοί ανταγωνιστές στην παροχή υπηρεσιών αεροπορικής μεταφοράς επιβατών και φορτίου μεταξύ του ΕΟΧ και της Νότιας Κορέας.
Ειδικότερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διαπίστωσε ότι:
- Η συμφωνία θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών σε τέσσερις διαδρομές μεταξύ της Νότιας Κορέας και του ΕΟΧ. Σε αυτά τα δρομολόγια, η Korean Air και η Asiana ανταγωνίζονται στενά, και σε δύο από αυτά τα δρομολόγια, είναι οι μόνες δύο εταιρείες που προσφέρουν άμεσες υπηρεσίες. Άλλες αεροπορικές εταιρείες ενδέχεται να είναι απίθανο να ασκήσουν επαρκή ανταγωνιστική πίεση στη συγχωνευθείσα εταιρεία.
- Η συναλλαγή θα μπορούσε να εξαλείψει τον πιθανό ανταγωνισμό στις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών μεταξύ του ΕΟΧ και της Νότιας Κορέας.
- Η συναλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τον ανταγωνισμό στην παροχή υπηρεσιών μεταφοράς cargo μεταξύ Ευρώπης και Νότιας Κορέας. Η Korean Air και η Asiana ανταγωνίζονται στη μεταφορά αεροπορικού φορτίου μεταξύ του ΕΟΧ και της Νότιας Κορέας. Άλλοι ανταγωνιστές αντιμετωπίζουν ρυθμιστικά και άλλα εμπόδια για την επέκταση των υπηρεσιών τους και ενδέχεται να είναι απίθανο να ασκήσουν επαρκή ανταγωνιστική πίεση στη συγχωνευθείσα εταιρεία.
- Παρά τις σοβαρές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού στον τομέα των αεροπορικών επιβατικών μεταφορών, είναι απίθανο η Asiana και η Korean Air να σταματήσουν να ανταγωνίζονται ή να είναι σημαντικά λιγότερο ανταγωνιστικές απουσία της συναλλαγής.
Ως εκ τούτου, η Κομισιόν θα διεξαγάγει τώρα μια εμπεριστατωμένη έρευνα για τις επιπτώσεις της συμφωνίας για να διαπιστωθεί εάν επιβεβαιώνονται οι αρχικές ανησυχίες της για τον ανταγωνισμό.
Να σημειωθεί ότι, η συμφωνία κοινοποιήθηκε στην Κομισιόν στις 13 Ιανουαρίου 2023. Η Korean Air και η Asiana αποφάσισαν να μην υποβάλουν δεσμεύσεις.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει στη διάθεσή της 90 εργάσιμες ημέρες, έως τις 5 Ιουλίου 2023, για να λάβει την απόφασή της.
Το CV των αεροπορικών εταιρειών
Η Korean Air, με έδρα τη Νότια Κορέα, είναι ένας αερομεταφορέας πλήρους εξυπηρέτησης με εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες στις αεροπορικές μεταφορές επιβατών και φορτίου. Λειτουργεί ένα δίκτυο hub-and-spoke με κύριο κέντρο το αεροδρόμιο Incheon στη Σεούλ. Η Korean Air είναι μέλος της συμμαχίας SkyTeam.
Η Asiana, με έδρα τη Νότια Κορέα, είναι μια εταιρεία πλήρους εξυπηρέτησης με εγχώριες και διεθνείς δραστηριότητες στις αεροπορικές μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Η Asiana είναι μέλος της Star Alliance.