Στην αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων ομολογιακών δανείων και στη λήψη επιπρόσθετου δανείου μέχρι 320 εκατ. ευρώ προχωρά, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, το αεροδρόμιο της Αθήνας.
Του Φώτη Φωτεινού
Τις επόμενες ημέρες είναι προγραμματισμένη έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων, με το ανωτέρω αντικείμενο.
Σύμφωνα με οικονομικούς αναλυτές, το αεροδρόμιο της Αθήνας, όπως και η Fraport Greece, προχωρά στην αναχρηματοδότηση των δανείων του, αλλά και στη σύναψη νέων, καθότι η διετία της πανδημίας (2020 – 21), με την αξιοσημείωτη πτώση του κύκλου εργασιών, προκάλεσε ένα σημαντικό χρηματοδοτικό «κενό».
Μάλιστα, το καλοκαίρι του 2021 ψηφίστηκε και νόμος στη Βουλή για την οικονομική στήριξη της Fraport Greece και του αεροδρομίου “Ελ. Βενιζέλος”, ο οποίος προέβλεπε μέτρα 177,9 εκατ. ευρώ για τη Fraport Greece και έως 130 εκατ. ευρώ για το αεροδρόμιο της Αθήνας (τα μέτρα αυτά αφορούσαν, κυρίως, μετάθεση πληρωμών).
Σημειώνεται ότι, στην περίπτωση του αεροδρομίου της Αθήνας, το 2019 η εταιρεία που το διαχειρίζεται κατέβαλε 1,4 δις ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) για την επέκταση, κατά 20 χρόνια, της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.
Σχετικά με τις οικονομικές επιδόσεις του αεροδρομίου, το «καταστροφικό» 2020, τα λειτουργικά έσοδα της εταιρείας ανήλθαν στο ποσό των 186,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 63,25% (ή κατά 320,5 εκατ.) σε σύγκριση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, οδηγώντας σε ζημιές προ φόρων 54,2 εκατ.
Αντίστοιχα, σχετικά με τις επιχειρησιακές επιδόσεις, το αεροδρόμιο της Αθήνας διακίνησε το 2020 8,08 εκατ. επιβάτες (ήταν η χειρότερη χρονιά για το αεροδρόμιο) και το 2021 12,35 εκατ. επιβάτες.
Αν και ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2020 κατά 52,8%, το 2021 η κίνηση παρέμεινε μειωμένη, σε σύγκριση με το 2019, κατά 51,7%.
Φέτος, η κατάσταση είναι διαφορετική. Σε επίπεδο 6μήνου, η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου έφτασε τα 9 εκατ. και παρέμεινε μειωμένη κατά 20,3% σε σύγκριση με το 2019.