Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών φορτίων τον Νοέμβριο του 2022, τα οποία δείχνουν ότι η ζήτηση μειώθηκε.
Της Βάσως Βεγιάζη
Η παγκόσμια ζήτηση, μετρούμενη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 13,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021 (-14,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Η χωρητικότητα (μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου, ACTK) ήταν 1,9% κάτω από τον Νοέμβριο του 2021.
Αυτή ήταν η δεύτερη μείωση, από έτος σε έτος, μετά τον πρώτο περασμένο μήνα (τον Οκτώβριο) από τον Απρίλιο του 2022. Η διεθνής μεταφορική ικανότητα μειώθηκε 0,1% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021.
Σε σύγκριση με τα προ – COVID-19 επίπεδα (Νοέμβριος 2019) σημειώθηκε μικρότερη συρρίκνωση της συνολικής ζήτησης (-10,1%), ενώ η παραγωγική ικανότητα μειώθηκε κατά 8,8%.
Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ:
-Οι παγκόσμιες παραγγελίες νέων εξαγωγών, ο κορυφαίος δείκτης της ζήτησης φορτίου, παρέμειναν σταθερές τον Οκτώβριο.
Για τις μεγάλες οικονομίες, οι νέες παραγγελίες εξαγωγών συρρικνώνονται, εκτός από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα, όπου αυξήθηκαν.
-Το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών αυξήθηκε κατά 3,3% τον Οκτώβριο. Δεδομένης της μείωσης της ζήτησης αεροπορικών φορτίων, αυτό υποδηλώνει ότι το θαλάσσιο φορτίο ήταν ο κύριος αποδοχέας.
-Το δολάριο των ΗΠΑ έχει ανατιμηθεί απότομα, προσθέτοντας πίεση κόστους, καθώς πολλά κόστη εκφράζονται σε δολάρια ΗΠΑ. Αυτό περιλαμβάνει τα καύσιμα, τα οποία βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα.
-Ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τις χώρες της G7 μειώθηκε από 7,8% τον Οκτώβριο σε 7,4% τον Νοέμβριο, τη μεγαλύτερη μηνιαία πτώση το 2022.
«Η απόδοση του αεροπορικού φορτίου μειώθηκε τον Νοέμβριο, την παραδοσιακή περίοδο αιχμής. Η ανθεκτικότητα έναντι των οικονομικών αβεβαιοτήτων αποδεικνύεται με τη ζήτηση να είναι σχετικά σταθερή σε μηνιαία βάση.
Αλλά τα μηνύματα της αγοράς είναι ανάμεικτα. Ο Νοέμβριος παρουσίασε αρκετούς δείκτες με ανοδικές δυνατότητες: οι τιμές του πετρελαίου σταθεροποιήθηκαν, ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε και σημειώθηκε ελαφρά επέκταση των αγαθών που διακινούνται παγκοσμίως.
Αλλά η συρρίκνωση των παραγγελιών εξαγωγών παγκοσμίως και τα αυξανόμενα κρούσματα COVID στην Κίνα είναι αιτία για προσεκτική παρακολούθηση», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.