Το περίπτερο της ινδικής GMR επισκέφθηκε, στη διάρκεια της 84ης ΔΕΘ, ο υφυπουργός Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης.
Είχε προηγηθεί επίσκεψη του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος εξήρε την σημασία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι Ηρακλείου για την Κρήτη.
Ο υφυπουργός Μεταφορών, ο οποίος κατάγεται από την Κρήτη, συνομίλησε με την αντιπροσωπεία της ινδικής εταιρείας (η GMR μαζί με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αποτελούν την κοινοπραξία, η οποία θα κατασκευάσει και λειτουργήσει το έργο).
Οι Ινδοί μετέφεραν στον υφυπουργό Μεταφορών (σχετικά φωτογραφικά στιγμιότυπα παρουσιάζει το metaforespress.gr) την βεβαιότητά τους ότι το νέο αεροδρόμιο θα πληροί τις τουριστικές απαιτήσεις της Κρήτης, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι σε 4 χρόνια, από την ημέρα εκκίνησης των κατασκευαστικών εργασιών, «το αεροδρόμιο θα είναι έτοιμο».
Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες θα ξεκινήσουν σε περίπου ένα χρόνο, εκτός κι εάν διευθετηθούν νωρίτερα κάποιες εκκρεμότητες με το υπουργείο Περιβάλλοντος.
Τα χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου
Ο Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης ΑΕ, όπως ονομάζεται το νέο αεροδρόμιο, πρόκειται να αντικαταστήσει το υπάρχον αεροδρόμιο στο Ηράκλειο, το «Νίκος Καζαντζάκης», το οποίο έχει ξεπεράσει τη χωρητικότητά του.
Το «Νίκος Καζαντζάκης» είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, με μερίδιο επιβατών 13%, ενώ το αεροδρόμιο των Χανίων είναι στην 5η – 6η θέση, με μερίδιο επιβατών 9%.
Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα στηρίζεται περισσότερο στις διεθνείς πτήσεις, προβλέπεται να κατασκευαστεί με ένα σύνολο τεχνικών και λειτουργικών προδιαγραφών, προκειμένου να ικανοποιεί τις παρούσες και μελλοντικές ανάγκες καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου αεροδρομίου είναι τα ακόλουθα:
-1 Διάδρομος προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200m κατηγορίας κατά ICAO 4E,
-1 παράλληλος τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους,
-8 συνδετήριοι τροχόδρομοι του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο,
-2 συνδετήριοι τροχόδρομοι με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου,
-Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρ.,
-27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C και 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E,
-1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000 m2, εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και
-1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι,
-11 Κτίρια/Εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, Εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, Εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant, Εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου,
-Δυνατότητα εξυπηρέτησης των αναγκών πλήρης διοχέτευσης των αστικών αποβλήτων των οικισμών Θραψανού, Αρχάγγελου, Γαλελιανού, Σκλαβεροχωρίου, Ευαγγελισμού, Λιλιανού, Αγίας Παρασκευής, Ρουσοχωρίων στην Εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού του Αεροδρομίου,
-Χώροι στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων (ΙΧ, Ταξί, Αστικά-Εμπορικά Λεωφορεία),
-Εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας,
-Οδός πρόσβασης 2 κλάδων με 4 κυκλικούς κόμβους,
-Χώρος Εμπορικών Χρήσεων επιφάνειας 400 στρ.
Τα τοπικά έργα και οι οδοί σύνδεσης
Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.
Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο –Αρκαλοχώρι – Βιάννος.