Σοβαρές επικρίσεις δέχεται στη Ρόδο η Aegean Airlines για τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων.
Επιμέλεια: Φωτεινός Φώτης
Οι τοπικοί φορείς και συγκεκριμένα, ο δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος, όπως μετέδωσε η «Ροδιακή», προέβη σε διαμαρτυρία στην Aegean Airlines, ζητώντας «να δοθεί άμεσα λύση στο υψηλό κόστος των αεροπορικών εισιτηρίων».
Μάλιστα, σε πρόσφατο συνέδριο της ΠΕΔ, ο δήμαρχος της Ρόδου δήλωσε τα ακόλουθα:
«Αυτή η κατάσταση που παρουσιάζει τον τελευταίο μήνα, αμέσως μετά το κλείσιμο της τουριστικής σεζόν, της δρομολόγησης των χειμερινών πλέον αεροσκαφών από την Aegean, το κόστος των εισιτηρίων που είναι όχι δυσπρόσιτο, αλλά… απρόσιτο από χαμηλές οικονομικά τάξεις, μας απασχολεί εδώ και αρκετό καιρό με τους συνεργάτες μου».
Σε μια πρόχειρη χθεσινή αναζήτηση (5/12) στην ιστοσελίδα της Aegean Airlines, η τιμή του δρομολογίου Ρόδος – Αθήνα (απευθείας πτήση, χωρίς επιστροφή), στις 19 Δεκεμβρίου, ανέρχεται μεταξύ 133 – 201 ευρώ.
Όπως φανερώνει η ακόλουθη φωτογραφία από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, στην τελική τιμή του εισιτηρίου των 133,55 ευρώ, οι φόροι είναι 14,55 ευρώ.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Aegean Airlines δέχεται επικρίσεις για τις τιμές των εισιτήριων, αφού κατά διαστήματα έχει γίνει αποδέκτης ανάλογων διαμαρτυριών κι από άλλες νησιωτικές περιοχές, όπως η Χίος.
Όπως υποστηρίζει η «Ροδιακή», υπήρξε συνάντηση μεταξύ των δυο πλευρών σε ανώτατο επίπεδο, με την αεροπορική να επιχειρηματολογεί ότι «ο μέσος καθαρός ναύλος (εκτός τελών αεροδρομίων & φόρων) που εισπράττει η εταιρεία για το δρομολόγιο Αθήνα – Ρόδος έχει μειωθεί διαχρονικά κατά περισσότερο από 50% συγκριτικά με πριν την κρίση, αλλά και σημαντικά (20-25%) από την εξαγορά της Olympic Air πενταετίας (2008-2018)», συμπληρώνοντας ότι «οι επιβάτες δεν έχουν εισπράξει όλο το όφελος της μείωσης, αλλά μόνο μέρος αυτού, κυρίως λόγω της μεταβολής του ΦΠΑ από 9% το 2008 σε 13% έως το 2015 και σε 24% από το 2015-2016».
Συμπερασματικά, η Aegean Airlines υποστηρίζει ότι περισσότερο από το 50% της αξίας του εισιτηρίου, που πληρώνει ο επιβάτης, αποδίδεται στο δημόσιο και σε φόρους / τέλη αεροδρομίων.
Όπως επισημαίνουν αεροπορικοί αναλυτές, «όσες περισσότερες εταιρείες επιχειρούν σε μια γραμμή, τόσο το καλύτερο για τους επιβάτες. Τυχόν μονοπωλιακές ή ολιγοπωλιακές καταστάσεις, δεν είναι προς το συμφέρον τους».
Σημειώνεται ότι, στο 9μηνο του 2018, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Aegean Airlines ανήλθε στα 939,3 εκατ. και τα καθαρά κέρδη στα 80,9 εκατ. και το 2017 (12μηνο) ο κύκλος εργασιών στα 1,127 δισ. και τα καθαρά κέρδη στα 60,4 εκατ.