Στα 187,1 εκατ. ευρώ ανήλθαν οι καθαρές ζημιές της AEGEAN στο 9μηνο του έτους, με την πτώση στον κύκλο εργασιών να φτάνει στο 67%.
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε στα 342,5 εκατ., έναντι 1,031 δισ. το 2019, ενώ μεταφέρθηκαν συνολικά 4,4 εκατ. επιβάτες, έναντι 11,6 εκατ. το 2019.
Το καθαρό αποτέλεσμα για το εννεάμηνο, μετά από φόρους, ανήλθε σε ζημιές ύψους 187,1 εκατ., έναντι κερδών ύψους 77,1 εκατ. την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Όπως αναφέρει η αεροπορική, από τις αρχές Ιουλίου μετά και τη μερική άρση των περιορισμών ανά την Ευρώπη, άρχισε η σταδιακή επαναφορά πτήσεων στο δίκτυο εξωτερικού.
Ωστόσο, πολλές αγορές παρέμειναν μη προσβάσιμες, η ζήτηση λόγω της πανδημίας ήταν αδύναμη, ενώ και η έλλειψη συντονισμού στα ταξιδιωτικά πρωτόκολλα δυσχέρανε την προσπάθεια.
Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους, η AEGEAN πραγματοποίησε 49% λιγότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019, ενώ η επιβατική κίνηση μειώθηκε κατά 62%.
Η μέση πληρότητα πτήσεων διαμορφώθηκε σε 65,7% από 87,7% μεταφέροντας όμως, ακόμη και με αυτούς τους περιορισμούς σχεδόν 2 εκατ. επιβάτες κατά το τρίτο τρίμηνο σε 78 προορισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά: «Κατά το τρίτο τρίμηνο του έτους επανεκκινήσαμε το δίκτυο μας και στο εξωτερικό, όπου αυτό ήταν εφικτό, τηρώντας πάντα τα αυξημένα μέτρα προστασίας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού.
Είμαστε περήφανοι, που η προσπάθειά μας αναγνωρίστηκε και μέσω της διεθνούς αξιολόγησης της Skytrax, με την Εταιρεία να λαμβάνει διάκριση 4 αστέρων (4-Star COVID-19 Airline Safety Rating). Καταφέραμε να μεταφέρουμε σχεδόν 2 εκ. επιβάτες και να περιορίσουμε τις ζημίες της περιόδου στο ένα τρίτο εκείνων του προηγούμενου (δευτέρου) τρίμηνου.
Για τη χειμερινή περίοδο του 2020-2021 είναι προφανές ότι το δεύτερο κύμα της πανδημίας, καθώς και οι νέοι περιορισμοί με lockdowns ανά την Ευρώπη και στην Ελλάδα, μας οδηγούν σε δραστηριότητα σε επίπεδα χαμηλότερα του 20% από τo 2019.
Η αφετηρία διανομής εμβολίων κατά του πρώτους μήνες του 2021, αλλά και η καθιέρωση κοινών ταξιδιωτικών πρωτοκόλλων, προσβλέπουμε να δημιουργήσουν τις συνθήκες για μια σταδιακή μερική ανάκαμψη το 2021.
Συνεχίζουμε να εστιάζουμε στην αναγκαία ευελιξία για να ανταποκρινόμαστε αποτελεσματικά στις ανάγκες των επιβατών μας στο διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον αλλά και στην περαιτέρω θωράκιση της χρηματοοικονομικής μας θέσης».
Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα διαμορφώθηκαν σε 433,3 εκατ. στις 30/09/20, ενώ το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων (τραπεζικός δανεισμός και ομολογιακό δάνειο) σε 290 εκατ.
Τέλος, η εταιρεία παρέλαβε στις 21/11 το έβδομο αεροπλάνο neo της οικογένειας Airbus Α320 ΝΕΟ (και το δεύτερο A321neo) από την συνολική παραγγελία των 46 αεροσκαφών.
Αποτελέσματα Ομίλου
Σε € εκατ. | Γ’ τρίμηνο 2019 | Γ’ τρίμηνο 2020 | % | Εννεάμηνο 2019 | Εννεάμηνο 2020 | % |
Έσοδα | 512,5 | 155,1 | -70% | 1.031,9 | 342,5 | -67% |
EBITDA[2] | 168,1 | 2,5 | -98% | 230,8 | (47,0) | – |
Κέρδη/ (ζημιές) προ φόρων | 123,7 | (36,8) | n.m. | 106,6 | (237,6) | n.m. |
Κέρδη/ (ζημιές) μετά από φόρους | 90,2 | (28,3) | n.m. | 77,1 | (187,1) | n.m. |
Επιβατική Κίνηση
Γ’ τρίμηνο 2019 | Γ’ τρίμηνο 2020 | % | Εννεάμηνο 2019 | Εννεάμηνο 2020 | % | |
Σύνολο επιβατικής κίνησης (σε χιλ.) | 5.181 | 1.948 | -62% | 11.633 | 4.411 | -62% |
Πτήσεις | 39.368 | 20.096 | -49% | 90.420 | 44.535 | -51% |
Συντελεστής Πληρότητας (RPK/ASK) | 87,7% | 65,7% | -21,9pp | 84,5% | 69,5% | -15,1pp |