Σε καταληκτικό στάδιο βρίσκονται οι διαγωνισμοί για την ανάθεση των δικαιωμάτων επίγειας εξυπηρέτησης, εμπορευμάτων, καυσίμων και catering στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
Οι διαδικασίες για τους ανωτέρω διαγωνισμούς ξεκίνησαν στα μέσα του 2021 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το προσεχές διάστημα με την ανακήρυξη των αναδόχων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, εκδηλώθηκε ισχυρό ενδιαφέρον σε όλες τις κατηγορίες και μάλιστα, σε κάποιες από αυτές φαίνεται ότι ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες.
Η συμβατική περίοδος, όπως και τις προηγούμενες φορές, είναι επταετής και ξεκινά στις βασικές υπηρεσίες την 1η Μαΐου.
Οι υπηρεσίες για τις οποίες κλήθηκαν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον και να υποβάλλουν τους σχετικούς φακέλους οι ενδιαφερόμενοι συμπεριλαμβάνουν τα δικαιώματα διαχείρισης αποσκευών και πίστας, φορτίου και ταχυδρομείου, μεταφοράς τροφοδοσίας στην πίστα, καθώς και μεταφοράς καυσίμου.
Οι άδειες στον τομέα της επίγειας εξυπηρέτησης είναι 3 (σήμερα τις άδειες εκμεταλλεύονται οι SkyServ, Goldair, Swissport), στα καύσιμα 1 και στο catering 1, ενώ στα εμπορεύματα υπάρχουν 3 άδειες για εξυπηρέτηση τρίτων και 2 άδειες για αυτοεξυπηρέτηση.
Στον διαγωνισμό για την επίγεια εξυπηρέτηση και σύμφωνα με το σχετικό ΦΕΚ, η έγκριση της άδειας χορηγείται σε υποψήφιο φορέα επίγειας εξυπηρέτησης ή σε αυτοεξυπηρετούμενο χρήστη ικανοποιεί πλήρως τα κατωτέρω κριτήρια:
α) Επαγγελματική αξιοπιστία, β) Ρεαλιστικότητα του επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) και υγιής χρηματοοικονομική κατάσταση, γ) Ασφαλιστική κάλυψη, δ) Εμπειρία επί του αντικειμένου, ε) Καταλληλότητα του προσωπικού επίγειας εξυπηρέτησης, στ) Οργανωτική και επιχειρησιακή δομή, ζ) Ασφάλεια (safety και security) των εγκαταστάσεων, των αεροσκαφών, του εξοπλισμού και των προσώπων, η) Προστασία του περιβάλλοντος και θ) Τήρηση της κοινωνικής νομοθεσίας.
Γενικότερα, οι ανωτέρω διαγωνισμοί είναι κρίσιμοι για την επιχειρησιακή λειτουργία του αεροδρομίου της Αθήνας, το οποίο αναμένει άνοδο της επιβατικής κίνησης σε σύγκριση με πέρσι, εκτός κι εάν οι γεωπολιτικές εξελίξεις λάβουν περαιτέρω διαστάσεις.
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου ανήλθε πέρσι σε 12,35 εκατ. και, αν και ξεπέρασε τις επιδόσεις του 2020 κατά 52,8%, παρέμεινε μειωμένη, σε σύγκριση με το 2019, κατά 51,7%.
Σε σύγκριση με το 2020, οι επιβάτες εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 52,8% και οι διεθνείς επιβάτες κατά 52,9%, αλλά υστέρησαν σε σχέση με το 2019 κατά 40,6% και 56,6% αντίστοιχα.
Αντίστοιχα, ο φετινός Ιανουάριος εξακολούθησε να επηρεάζεται σημαντικά από την πανδημία του COVID – 19 και την εμφάνιση της μετάλλαξης Όμικρον.
Η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας τον Ιανουάριο ανήλθε σε 773 χιλιάδες, μειωμένη κατά 44,5% σε σχέση με την κίνηση του Ιανουαρίου 2019.
Ειδικότερα, σε σύγκριση με το 2019, η κίνηση εσωτερικού ήταν μειωμένη κατά 36,3%, ενώ η διεθνής επιβατική κίνηση παρουσίασε μείωση κατά 48,4%. Αντίθετα, ανοδική πορεία σημειώνουν τα εμπορεύματα, τα οποία αυξήθηκαν πέρσι σχεδόν 3% σε σύγκριση με το 2019.