Η Boeing αναθεώρησε τις ετήσιες 20ετείς προβλέψεις της αναφορικά με τις παραδόσεις νέων αεροσκαφών, ωθούμενη από την αγορά αεροπλάνων στενής ατράκτου που τροφοδοτείται από τη ζήτηση από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους.
Της Βάσως Βεγιάζη
Συγκεκριμένα, η Boeing αναμένει ότι οι αεροπορικές θα χρειαστεί να αγοράσουν 42.595 αεροσκάφη έως το 2042, έναντι 41.170 που είχε προβλέψει το 2022.
Η τελευταία πρόβλεψη εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από τα 43.610 νέα αεροσκάφη που είχε προβλεφθεί το 2021, όταν ελήφθη υπόψη η ζήτηση από μέρους των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών.
Η Boeing αναμένει ότι τα αεροσκάφη στενής ατράκτου, όπως το 737 MAX ή τα A320neo που κατασκευάζονται από την Airbus, θα κυριαρχήσουν στις παραδόσεις αεροσκαφών, με 32.420 αεροπλάνα στενής ατράκτου να παραδίδονται έως το 2042.
«Αυτή η ζήτηση θα καθοδηγηθεί από αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, οι οποίοι πρόκειται να διπλασιάσουν το μέγεθος των σημερινών στόλων τους», δήλωσε ο Darren Hulst, Αντιπρόεδρος Εμπορικού Μάρκετινγκ της Boeing, σε δημοσιογράφους.
Οι παραδόσεις έως το 2042 αναμένεται επίσης να περιλαμβάνουν 7.440 αεροπλάνα ευρείας ατράκτου, 1.810 περιφερειακά αεροσκάφη και 925 freighters (φορτηγά αεροσκάφη).
Παράλληλα, περίπου οι μισές παραδόσεις νέων αεροσκαφών θα αντικαταστήσουν παλαιότερα μοντέλα, ενώ οι άλλες μισές θα αυξήσουν τους στόλους των αεροπορικών εταιρειών, σύμφωνα με την Boeing.
«Το τέλος της ανάκαμψης εξελίχθηκε σε μεγάλο βαθμό όπως περιμέναμε, με μερικές διαφοροποιήσεις και δυναμικές», όπως η μείωση της ζήτησης για περιφερειακά αεροπλάνο σε σύγκριση με πέρυσι, καθώς το ενδιαφέρον για αεροσκάφη στενής ατράκτου αυξάνεται, είπε ο Hulst.
Η Boeing αναμένει ότι ο παγκόσμιος στόλος αεροσκαφών θα διπλασιαστεί σχεδόν τα επόμενα 20 χρόνια, από περίπου 24.500 αεροσκάφη το 2022 σε 48.600 έως το 2042.
Να σημειωθεί ότι, οι προοπτικές του περασμένου έτους έκαναν λόγο έναν παγκόσμιο στόλο συνολικά 43.470 αεροσκαφών το 2041.
Η εταιρεία αύξησε επίσης ελαφρώς τον ρυθμό ανάπτυξης της πρόβλεψης της επιβατικής κίνησης σε ολόκληρο τον κλάδο από 3,8% σε 4%.
Και ενώ η αγορά αεροπορικών εμπορευμάτων παίρνει «λίγη ανάσα», η εκτιμώμενη ετήσια αύξηση του 3% του εμπορίου τα επόμενα 20 χρόνια «θα φέρει ούριο άνεμο για τη μελλοντική ζήτηση», σύμφωνα με τον Hulst.
Όπως είπε, «Πιστεύω ότι θα δούμε ξανά πόσο ανθεκτική είναι η ζήτηση για αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές επειδή σημειώνει σταθερά αύξηση 3,5% έως 4%».
Αν και η κινεζική αεροπορική κυκλοφορία παρέμεινε σε ύφεση το 2022, η Hulst είπε ότι η Boeing παραμένει «πολύ αισιόδοξη» στην Κίνα, η οποία θα αποτελεί το 20% της αγοράς, με την υπόλοιπη Ασία να αντιπροσωπεύει άλλο 22% της ζήτησης.