Στις 7 Ιουλίου, οι ευρωβουλευτές θα συζητήσουν και θα ψηφίσουν σχετικά με τη διαπραγματευτική τους θέση επί των νέων κανόνων πολιτικής αεροπορίας «ReFuelEU».
Οι νέοι κανόνες έχουν ως στόχο να αυξήσουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων από τις αεροπορικές εταιρείες και τους αερολιμένες της ΕΕ, να μειώσουν τις εκπομπές από τις αερομεταφορές και να βοηθήσουν την Ευρώπη να καταστεί κλιματικά ουδέτερη έως το 2050.
Το Κοινοβούλιο αναμένεται να ζητήσει πιο φιλόδοξους στόχους σε σύγκριση με την αρχική πρόταση της Επιτροπής. Ειδικότερα, οι ευρωβουλευτές θα εστιάσουν στο ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων που θα πρέπει να διατίθενται στους αερολιμένες της ΕΕ: 37% έως το 2040 και 85% έως το 2050 (η Επιτροπή πρότεινε 32% και 63% αντίστοιχα).
Το σχέδιο κειμένου του Κοινοβουλίου ζητεί επίσης τη σύσταση Ταμείου Βιώσιμης Αεροπορίας για την επιτάχυνση της απαλλαγής του τομέα των αερομεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα και τη στήριξη των επενδύσεων σε βιώσιμα καύσιμα αεροσκαφών, σε καινοτόμες τεχνολογίες πρόωσης αεροσκαφών και στην έρευνα για νέους κινητήρες.
Η πολιτική αεροπορία ευθύνεται για το 13,4% των συνολικών εκπομπών CO2 από τις μεταφορές της ΕΕ. Η πρωτοβουλία «ReFuelEU» Aviation αποτελεί μέρος της «δέσμης προσαρμογής στον στόχο του 55% το 2030», της στρατηγικής της ΕΕ για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, σύμφωνα με τον ευρωπαϊκό νόμο για το κλίμα.