Στο 14% ανέρχεται το μερίδιο αγοράς της Ryanair στην Ελλάδα, σύμφωνα με σχετικά στατιστικά στοιχεία της ιρλανδικής εταιρείας.
Του Φώτη Φωτεινού
Στην ελληνική αγορά των 28 εκατ. διαθέσιμων θέσεων, πρώτη παραμένει η Aegean Airlines και τρίτη η easyJet.
Πάντως, στην Ελλάδα η Ryanair προχώρησε, εφέτος, σε μείωση διαθέσιμων θέσεων – αριθμού πτήσεων.
Στην Αθήνα, η προσφερόμενη χωρητικότητα, την θερινή περίοδο του 2017, είναι μειωμένη κατά 17% στην Αθήνα, 7% στη Θεσσαλονίκη, 17% στην Κέρκυρα, 15% στη Ρόδο και 11% στη Κεφαλλονιά, ενώ διακόπηκε πλήρως το δρομολόγιο της Κω.
Αντίθετα, οι μόνοι προορισμοί που αυξήθηκε η χωρητικότητα είναι τα Χανιά (4%) και η Μύκονος (39%).
Αντίστοιχα, τη χειμερινή περίοδο του 2017, η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα, στο σύνολο των ελληνικών προορισμών, θα είναι μειωμένη κατά 10%. Ειδικότερα, στην Αθήνα η μείωση θα φτάσει το 22%, παρά τον εγκαινιασμό νέων δρομολογίων.
Συνοπτικά και, σύμφωνα με μετρήσεις της Ryanair, στις εννέα μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές, η εταιρεία καταλαμβάνει, σε πέντε αγορές, την πρώτη θέση και σε τρεις αγορές τη δεύτερη.
Σχετικά με την οικονομική 12μηνη χρήση, που έληξε στα τέλη Μαρτίου, η εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη – ρεκόρ, ύψους 1,32 δισ., προβλέποντας μάλιστα ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων θα συνεχίσουν να υποχωρούν.
Σύμφωνα με τον ιρλανδικό αερομεταφορέα, οι τιμές των εισιτηρίων αναμένεται να μειωθούν κατά 5% με 7% στο 12μηνο έως τον Μάρτιο του 2018, εξαιτίας της διολίσθησης της στερλίνας και της έντασης του ανταγωνισμού.
Αντίστοιχα, τα έσοδα σημείωσαν αύξηση 2%, στα 6,65 δισ., οι επιβάτες 13%, στα 120 εκατ. και το load factor 1%, στο 94%.
Σε επιχειρησιακό επίπεδο, η εταιρεία εκμεταλλεύεται τη «δύσκολη περίοδο» της Alitalia, ενισχύοντας την παρουσία της στη Ρώμη, ενώ αναβαθμίζει τον κόμβο της Μαδρίτης για πτήσεις μακρινών αποστάσεων.