Η Singapore Airlines και η Tata Sons συμφώνησαν να προχωρήσουν στη συγχώνευση της Air India και της Vistara δημιουργώντας τον μεγαλύτερο αεροπορικό όμιλο της Ινδίας, με τη Singapore Airlines να επενδύει επίσης 250 εκατ. δολ. στην Air India στο πλαίσιο της συναλλαγής.
Η Ινδία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη παγκόσμια οικονομία και προβλέπεται να γίνει η τρίτη μεγαλύτερη στον κόσμο έως το 2027 [[1]]. Είναι επίσης η 3η μεγαλύτερη αεροπορική αγορά στον κόσμο.
Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια αυξάνεται ραγδαία, με την επιβατική κίνηση να αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί τα επόμενα 10 χρόνια, συνεπικουρούμενη από την άνοδο του εισοδήματος και τις συνεχόμενες επενδύσεις στην αεροπορική υποδομή της.
Ωστόσο, η Ινδία παραμένει επίσης υποεξυπηρετούμενη με χαμηλά κατά κεφαλήν ποσοστά διεθνών αεροπορικών καθισμάτων, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης [[2]].
Μετά τη συγχώνευση, η Singapore Airlines θα διαθέτει μερίδιο 25,1% σε ένα διευρυμένο όμιλο Air India.
Σήμερα, η Singapore Airlines και η Tata κατέχουν 49% και 51% των μετοχών της Vistara, αντίστοιχα. Η Tata έχει την πλήρη κυριότητα της Air India, η οποία περιλαμβάνει τους αερομεταφορείς χαμηλού κόστους Air India Express και AirAsia India. H συγχώνευση αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Μάρτιο του 2024, με την επιφύλαξη των κανονιστικών εγκρίσεων.
Η συγχώνευση θα ενισχύσει την παρουσία της Singapore Airlines στην Ινδία και τη στρατηγική της για πολλαπλούς κόμβους.
Ο συνδυασμός της Air India και της Vistara θα επιφέρει σημαντικές συνέργειες. Με τη Vistara να αναγνωρίζεται ευρέως ως ο κορυφαίος αερομεταφορέας πλήρους εξυπηρέτησης της Ινδίας, η Air India θα επωφεληθεί από τις επιχειρησιακές της δυνατότητες, την πελατειακή της βάση και την έντονη εστίαση στην εξυπηρέτηση πελατών και την άριστη ποιότητα των προϊόντων της.
Σήμερα, η Air India (συμπεριλαμβανομένης της Air India Express και της AirAsia India) και η Vistara διαθέτουν συνολικά 218 αεροσκάφη ευρείας και στενής ατράκτου, τα οποία εξυπηρετούν 38 διεθνείς και 52 εγχώριους προορισμούς.
Με τη συγχώνευση, η Air India θα είναι ο μοναδικός ινδικός όμιλος αεροπορικών εταιρειών που θα εκτελεί τόσο υπηρεσίες πλήρους εξυπηρέτησης όσο και υπηρεσίες χαμηλού κόστους για επιβάτες. Θα μπορεί να βελτιστοποιήσει το δίκτυο δρομολογίων και τη χρήση των πόρων της, να είναι ευέλικτη και ευκίνητη στην κάλυψη της ζήτησης σε όλα τα τμήματα της αγοράς και να αξιοποιήσει μια μεγαλύτερη βάση καταναλωτών για να ενισχύσει το πρόγραμμα πιστότητας.
Αυτό θα ενισχύσει τη θέση της ως ο μεγαλύτερος διεθνής αερομεταφορέας της Ινδίας και ο δεύτερος μεγαλύτερος εγχώριος αερομεταφορέας, θα της επιτρέψει να προσφέρει περισσότερες επιλογές και συνδεσιμότητα για τους επιχειρηματικούς ταξιδιώτες και τους επιβάτες αναψυχής και θα της επιτρέψει να ανταγωνιστεί ως κορυφαία παγκόσμια αεροπορική εταιρεία.
[1]Morgan Stanley India report – https://tinyurl.com/3sajf7ma.
[2] Airbus forecast (https://tinyurl.com/2ykenjej) and Boeing forecast (https://tinyurl.com/53ac9vtv).