Εφέτος θα καταρριφθεί νέο ρεκόρ στις πτήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο, σημειώνει, σε συνέντευξή του στο metaforespress.gr, o πρόεδρος της Ένωσης Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελλάδας (ΕΕΕΚΕ), Σεραφείμ Πέτρου.
Ο κ. Πέτρου αναφέρεται σε ελλείψεις προσωπικού, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι έχουν αυξηθεί οι επιχειρησιακές απαιτήσεις έπειτα από την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Τέλος, υποστηρίζει ότι το προσεχές φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα δημοσιευτούν τα ΠΔ για το διαχωρισμό της ΥΠΑ και της ΑΠΑ.
Συνέντευξη στον Φώτη Φωτεινό
-Οι αερομεταφορές και ο τουρισμός σημειώνουν διαδοχικά ρεκόρ, οι υπερπτήσεις το ίδιο. Είναι επαρκής ο αριθμός των Ελλήνων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας;
-Είναι γνωστό και αποδεκτό ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προσωπικό. Μετά από αρκετά χρόνια και συγκεκριμένα από το 2009, πραγματοποιήθηκαν 32 προσλήψεις, οι οποίες ασφαλώς και αποτελούν μια θετική εξέλιξη, ωστόσο οι ενεργοί ελεγκτές ανέρχονται στους 519, έναντι 604 που ορίζει το οργανόγραμμα.
Οι 32 νέοι ελεγκτές τελείωσαν την θεωρητική τους εκπαίδευση, έχουν πάει στις μονάδες και αναμένεται, σε ένα χρόνο, η τοποθέτησή τους στους Πύργους Ελέγχου.
Επίσης, από τον ίδιο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ θα αντληθούν ακόμα 47 άτομα, κάτι το οποίο αποτελεί θετική εξέλιξη.
Όταν απορροφηθούν και αυτά πλήρως και στελεχώσουν τους Πύργους Ελέγχου, τότε θα μπορούμε να ισχυριστούμε ότι έχουν καλυφθεί τα κενά σε σημαντικό βαθμό.
-Έχουν αυξηθεί οι απαιτήσεις;
-Μετά την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων σε ιδιώτες διευρύνθηκαν τα ωράρια λειτουργίας τους.
Για παράδειγμα, η Μύκονος και η Σαντορίνη λειτουργούν πλέον σε 24ωρη βάση. Αυτό, αυτόματα οδηγεί σε περισσότερες ώρες εργασίας, δεδομένου ότι το στελεχιακό δυναμικό είναι συγκεκριμένο.
Για να καλυφθούν τα κενά και οι βάρδιες, πραγματοποιούνται αποσπάσεις προσωπικού. Στη Σκιάθο για παράδειγμα υπάρχουν 3 ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι εργάζονται σε βάρδιες 7 μέρες την εβδομάδα, χωρίς ρεπό.
Τα τελευταία χρόνια, οι υπερπτήσεις, τα εσωτερικά δρομολόγια και οι αφιξοαναχωρήσεις στον ελληνικό εναέριο χώρο ολοένα και αυξάνονται.
Πέρσι τον Αύγουστο καταρρίφθηκε το ημερήσιο ρεκόρ με 3.570 πτήσεις, εφέτος τον Αύγουστο θα επιτύχουμε νέο ρεκόρ, ίσως στις 4.000 πτήσεις.
Η αύξηση της κυκλοφορίας θα έχει σαν συνέπεια την αύξηση του παραγόμενου οικονομικού προϊόντος κατά περίπου 10% (15 εκατ. ευρώ περίπου).
-Σε μητροπολιτικά αεροδρόμια, όπως της Αθήνας, ποια είναι η κατάσταση;
-Στην Αθήνα ο αριθμός των ελεγκτών βαίνει μειούμενος. Δεν έχει γίνει ανανέωση προσωπικού εδώ και 18 χρόνια, η κατάσταση είναι δύσκολη, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το «Ελ. Βενιζέλος» διαγράφει συνεχώς ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.
Τα όποια προβλήματα αναμένεται να αντιμετωπιστούν από τις προαναφερθείσες προσλήψεις προσωπικού.
-Σε επίπεδο υποδομών παρουσιάζονται ελλείψεις;
-Έχουν υπάρξει βελτιωτικές κινήσεις. Προχώρησε η αναβάθμιση του Pallas 3G και αναμένεται η προμήθεια νέου συστήματος Radar που θα καλύπτει σύγχρονες απαιτήσεις.
Οι προδιαγραφές του συστήματος είναι καλές, οπότε θα καλυφθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες των επόμενων ετών.
-Σε ποιο επίπεδο βρίσκεται ο διαχωρισμός της ΥΠΑ και της ΑΠΑ;
-Η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι τα σχετικά ΠΔ έχουν εγκριθεί από το ΣτΕ και έχουν πάει στην Προεδρεία της Δημοκρατίας.
Το φθινόπωρο αναμένεται η δημοσίευσή τους, με αποτέλεσμα την υλοποίηση του διαχωρισμού μεταξύ ΥΠΑ και ΑΠΑ.
Δεν μονο οι ελεγκτες ετσι.στα μικρα και καποια μεσα αεροδρομια στο πυργο ειναι τηλεπικοινωνιακοι της ΥπΑ με τεραστια ωρα πχ κυθηρα ενα ατομο καθε μερα 8 το πρωι 9 βραδυ