Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι της Κρήτης αποτελεί το πιο ελκυστικό, εφετινό projectστο τομέα των συμβάσεων παραχώρησης.
Αυτό, διότι το νέο αεροδρόμιο της Κρήτης θεωρείται «σίγουρη επενδυτική κίνηση», αφού θα καταστεί το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Ελλάδας, μετά το «Ελ. Βενιζέλος».
Σύμφωνα με ενημέρωση από το υπουργείο Μεταφορών, τέσσερις – τουλάχιστον – κοινοπραξίες εμφανίζονται διατεθειμένες να καταθέσουν προσφορά.
Εικάζεται ότι πρόκειται για τις:
-China State Construction Engineering Co., Archirodon και Zurich Airport,
-ΕΛΛΑΚΤΩΡ και Vinci,
-J&P ΑΒΑΞ και Bouygues,
-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ACS.
Μάλιστα, οι κοινοπραξίες που έχουν πάρει, μέχρι τώρα, μέρος στη διαβούλευση των όρων δημοπράτησης ήταν αυτές που ζήτησαν παράταση της προθεσμίας κατάθεσης προσφορών, έως στις 30 Σεπτεμβρίου, υποστηρίζουν στελέχη του υπουργείου.
Το υπουργείο και δη, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες εκφράζουν την αισιοδοξία τους για επιτυχή έκβαση του διαγωνισμού, υπογραμμίζοντας το διπλασιασμό των πόρων, που θα αποδίδονται στους ΟΤΑ του νησιού ετησίως από τα ακαθάριστα έσοδα του αεροδρομίου, αλλά και την ενίσχυση του ζητούμενου, από το διαγωνισμό, ποσοστού συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου, στο εταιρικό σχήμα του νέου αεροδρομίου από 45% έως 55%.
Για το τελευταίο, αρκετοί εκφράζουν ενστάσεις, ενώ κάποιοι άλλοι υποστηρίζουν ότι μόνο οι Κινέζοι θα μπορούσαν να αποδεχθούν εύκολα ένα τέτοιο όρο.
Φ. Φωτεινός