Ταξίδι αστραπή στις Βρυξέλλες πραγματοποιεί ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και ο διοικητής της ΥΠΑ Κωνσταντίνος Λιντζεράκος, προκειμένου να αποτρέψουν την «ιδιωτικοποίηση» του εθνικού εναέριου χώρου.
Του Φώτη Φωτεινού
Η ΥΠΑ, στο πλαίσιο μνημονιακής υποχρέωσης (!), «σπάει» και (μεταξύ άλλων) αυτονομείται ο «Πάροχος Αεροναυτιλίας», δηλαδή οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Αυτό που φαίνεται ότι προσπαθεί να αποτρέψει ο υπουργός Μεταφορών στο σύνολό του ή μερικώς είναι η μετατροπή του «Παρόχου Αεροναυτιλίας» σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου, καθώς πιθανολογείται και ένταξή του στο υπερΤαμείο Αποκρατικοποιήσεων.
Από την πλευρά τους, ελεγκτές υποστηρίζουν ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση, αφού η νέα εταιρεία/οργανισμός θα έχει ως μοναδικό μέτοχο το κράτος.
Αντίθετη είναι η άποψη της Ένωσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριου Κυκλοφορίας, η οποία, με ανακοίνωσή της, κάνει λόγο για «εκχώρηση του εθνικού εναέριου χώρου σε ιδιωτικά συμφέροντα», υπογραμμίζοντας ότι θα «αγωνιστεί για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της ΥΠΑ» και παράλληλα, εξαγγέλλει απεργιακές κινητοποιήσεις (23 – 29 Σεπτεμβρίου).
Επίσης, σήμερα, η ΟΣΥΠΑ πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη στο αμφιθέατρο της ΥΠΑ, προκειμένου να ενημερώσει τους εργαζομένους για τις τρέχουσες εξελίξεις.
Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς των αερομεταφορών, η ΥΠΑ πρόκειται να «αλλάξει τελείως πρόσωπο», καθώς θα διαχωριστεί ο «Πάροχος Αεροναυτιλίας», θα δημιουργηθεί η «Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης Περιφερειακών Αεροδρομίων» (ΑΕΔΙΠα), στην οποία θα μεταφερθούν τα «ορφανά» περιφερειακά αεροδρόμια (αυτά που δεν ιδιωτικοποιήθηκαν) και θα ενσωματωθούν, υπό μία οντότητα, οι Κανονιστικές Αρχές της ΥΠΑ.
Πάντως, οι προκλήσεις για την ΥΠΑ είναι πολλές, αφού θα απολέσει σημαντικά έσοδα, καθώς:
-Αυτονομείται ο «Πάροχος Αεροναυτιλίας», άρα και τα έσοδα από τα τέλη υπέρπτησης,
-Χάνονται τα έσοδα από το «Σπατόσημο» των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που πηγαίνουν στη Fraport.