Έργα οδικών, σιδηροδρομικών, θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών προβλέπει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών για την αναβάθμιση των μεταφορών στην Κεντρική Μακεδονία.
Αναλυτικότερα, προβλέπεται η αναβάθμιση του οδικού άξονα Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Μαυροβουνίου, ενώ εκτιμάται ότι το έργο θα συμβάλει στην άμβλυνση των σημερινών και μελλοντικών σημείων συμφόρησης στο οδικό τμήμα Βέροια – Έδεσσα.
Επίσης, προβλέπεται η αναβάθμιση, με προδιαγραφές αυτοκινητοδρόμου του άξονα Α1, βόρειο τμήμα προς τα σύνορα με τη Βόρεια Μακεδονία (Χαλάστρα – Πολύκαστρο). Το έργο αυτό αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς συνδεσιμότητας.
Σε ό,τι αφορά το σιδηρόδρομο, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης προς Βουλγαρία (τμήμα Θεσσαλονίκης – Προμαχώνα), που αποσκοπεί στη βελτίωση του επιπέδου διεθνούς συνδεσιμότητας και τη νέα προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκη – Γιαννιτσά – Έδεσσα, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου προσβασιμότητας και κοινωνικής ένταξης.
Στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, και ειδικά για την Κεντρική Μακεδονία, προβλέπεται η επέκταση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η βελτίωση της χερσαίας σύνδεσης με το λιμάνι και λιμενικά έργα με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου συνδεσιμότητάς του.
Στις αερομεταφορές, το Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών προβλέπει έργα σε 24 αεροδρόμια, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Στόχος των έργων είναι η βελτίωση του επιπέδου ασφάλειας των μεταφορών και η αντιμετώπιση θεμάτων ασφάλειας και κορεσμού.
Τέλος, σημειώνεται ότι το σχέδιο είναι μια ενιαία και ολοκληρωμένη εθνική στρατηγική μεταφορών για την Ελλάδα με ορίζοντα το 2037 και θα αποτελέσει το μακροπρόθεσμο πλαίσιο για τις υποδομές και τις μεταφορές.