Στη δεύτερη Σύνοδο Κορυφής για την Αειφορία της Αεροπορίας του ACI EUROPE, το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων της Ευρώπης προχώρησε σε μια σειρά ανακοινώσεων, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση των αερολιμένων της Ευρώπης για δράση για το κλίμα και αυξάνοντας σημαντικά τις φιλοδοξίες για επίτευξη μηδενικών εκπομπών CO2 – παρά τον συνεχιζόμενο καταστροφικό αντίκτυπο του COVID -19.
Της Βάσως Βεγιάζη
Το ACI EUROPE επιβεβαίωσε τη δέσμευση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας αερολιμένων να επιτύχει Net Zero εκπομπές CO2 έως το 2050.
Αυτή η δέσμευση ξεκίνησε αρχικά τον Ιούνιο του 2019. Με βάση τους όγκους κυκλοφορίας των αεροδρομίων της Ευρώπης του 2019 και το εκτιμώμενο αποτύπωμα άνθρακα, αυτή η δέσμευση Net Zero θα εξαλείψει συνολικά 3,14 εκατομμύρια τόνους ετήσιων εκπομπών CO2 από το 2050.
Εκτός από τα 211 αεροδρόμια που το είχαν κάνει πριν από την κρίση του COVID-19 και που εξακολουθούν να τηρούν τη δέσμευσή τους, άλλα 24 αεροδρόμια εντάχτηκαν στη δέσμευση του ACI Europe.
Αυτά τα 235 αεροδρόμια αντιπροσώπευαν το 68% της ευρωπαϊκής επιβατικής κίνησης το 2019.
Αντανακλώντας τις αυξανόμενες φιλοδοξίες, 91 αεροδρόμια που διευθύνονται από 16 εταιρείες εκμετάλλευσης πρόκειται να εκπληρώσουν τη δέσμευσή τους για Net Zero εκπομπές ήδη από το 2030.
Αυτό περιλαμβάνει 10 αεροδρόμια σε Σουηδία (συμπεριλαμβανομένης της Στοκχόλμης-Αρλάντα), τα οποία πρόσφατα έγιναν τα πρώτα παγκοσμίως που έγιναν Net Zero.
Το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών θα ακολουθήσει από το 2025, με το Aéroports de la Côte d’Azur (3 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένης της Νίκαιας), το Aeroporti di Roma, το Άμστερνταμ Schiphol, το AVINOR (44 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του Όσλο), την Κοπεγχάγη, το Αϊντχόβεν, το EuroAirport Basel-Mulhouse-Freiburg, Finavia (21 αεροδρόμια συμπεριλαμβανομένου του Ελσίνκι), Λουξεμβούργο, Lyon-Saint Exupéry, Marseille-Provence, SEA Milan αεροδρόμια και Ταλίν στοχεύουν το 2030.