Την αντίθεση του επιχειρηματικού κόσμου των νησιών για την περικοπή, κατά 63%, της κρατικής επιχορήγησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών εκφράζει, με επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών (Ε.Ο.Α.Ε.Ν).
Ο Ε.Ο.Α.Ε.Ν, παρακολουθώντας τις εξελίξεις στο θέμα του επανασχεδιασμού και της διαγωνιστικής διαδικασίας για την εκμετάλλευση των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών, στο διάστημα 01/10/2016 έως 30/09/2020, επισημαίνει στην επιστολή προς τον Υπουργό ότι «η δραστική συρρίκνωση του οικονομικού αντισταθμίσματος σε 14,64 εκ. ευρώ ετησίως από 39,35 ευρώ ετησίως, τα οποία δαπανήθηκαν την περίοδο από Μάρτιο του 2012 ως και τον Μάρτιο του 2016, καθώς και των επιδοτούμενων διαθέσιμων θέσεων στις άγονες γραμμές, θα στερήσει, κυρίως από τα μικρά νησιά, τη δυνατότητα επικοινωνίας μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, ενώ παράλληλα καθιστά σχεδόν απαγορευτική τη συμμετοχή των αεροπορικών εταιρειών στο νέο διαγωνισμό, που προκήρυξε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ)».
Ο Επιμελητηριακός Όμιλος Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών επισημαίνει στην εν λόγω επιστολή ότι ο επιχειρούμενος επανασχεδιασμός του συστήματος των άγονων αεροπορικών γραμμών βυθίζει ακόμη περισσότερο τα νησιά στην απομόνωση και έρχεται ναολοκληρώσει μία συστηματική καταστροφική οικονομική και κοινωνική πολιτική που δέχονται τελευταία με την κατάργηση του μειωμένου κατά 30% ΦΠΑ, την επιβολή φόρου στις διανυκτερεύσεις επισκεπτών, την υποβάθμιση ή κατάργηση υπηρεσιών υγείας και δημόσιας διοίκησης , το υψηλό κόστος στις μετακινήσεις και τις δυσανάλογες συνέπειες που επωμίζονται από την προσφυγική – μεταναστευτική κρίση. Τέλος, ο Επιμελητηριακός Όμιλος καλεί τον Υπουργό να αναθεωρήσει τοσχεδιασμό λαμβάνοντας υπόψη την θεσμοθετημένη «νησιωτικότητα».