Δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες ο ισολογισμός του ΤΑΙΠΕΔ για το 2022. Το Ταμείο είχε έσοδα 17,55 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας ζημιές 2,46 εκατ. ευρώ, ενώ τα χρηματικά διαθέσιμα ανήλθαν στα 65,5 εκατ. ευρώ.
Του Φώτη Φωτεινού
Όπως αναφέρεται, η μείωση στα έσοδα ακολουθεί τη μεταβολή στα ποσά των αποκρατικοποιήσεων που για το 2022 ανήλθαν στα 695 εκατ. ευρώ έναντι 1,4 δις ευρώ το 2021.
Στην ενότητα «επίδικες απαιτήσεις – υποχρεώσεις», το Ταμείο αναφέρει τα ακόλουθα για την αξίωση της Fraport Greece έναντι του ελληνικού δημοσίου, παρέχοντας πληροφορίες για την εξέλιξη της υπόθεσης:
«Το Νοέμβριο του 2022 υποβλήθηκε αίτημα με επιμέλεια του παραχωρησιούχου των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, Fraport A και Β, για άρση της αναστολής της διαδικασίας ενώπιον της Επιτροπής Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, με αντικείμενο τις αξιώσεις της για την ζημιά που υπέστη από τα ληφθέντα κυβερνητικά μέτρα για την πανδημία του Covid – 19 κατά το β’ εξάμηνο του 2021.
Η αίτηση στρέφεται κατά του ελληνικού δημοσίου και του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο στην συγκεκριμένη διαδικασία παρεμβαίνει υπέρ του ελληνικού δημοσίου.
Κατατέθηκαν προτάσεις και αποδεικτικά μέτρα από την Fraport την 1η/2/23, καθώς και από το ΤΑΙΠΕΔ την 20η/2/23.
Το οικονομικό αντικείμενο της διαφοράς ανέρχεται στο ποσό των 40 εκατ. ευρώ περίπου.
Εν συνεχεία εκδόθηκε το πόρισμα της ΕΕΤΔ, το οποίο δέχεται ότι τόσο η πανδημία αυτή καθ’ αυτή, όσο και τα μέτρα που έλαβε το ελληνικό δημόσιο για την αντιμετώπισή της, αλλά και οι συνέπειες αυτών, επέφεραν ζημία (διαφυγόν κέρδος) στη Fraport για το ποσό των 20,765 εκατ. για τη Fraport A και 13,219 εκατ. για τη Fraport B, νομιμοτόκως από 16/1/23.
Η υποχρέωση αποζημίωσης βαρύνει το ελληνικό δημόσιο. Η σύμβαση παραχώρησης δίνει τη δυνατότητα στον διάδικο που αμφισβητεί τα πορίσματα της ΕΕΤΔ να προσφύγει στη Διαιτησία. Ήδη, το ελληνικό δημόσιο, όσο και η Fraport προσέφυγαν στη Διαιτησία ενώπιον του ICC».