Τουλάχιστον 0,6% θα μειωθούν οι αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές λόγω του πολέμου Ρωσίας – Ουκρανίας.
Της Βάσως Βεγιάζη
Σύμφωνα με την IATA, η σύγκρουση στην Ουκρανία θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στα αεροπορικά φορτία, καθώς το κλείσιμο του εναέριου χώρου διέκοψε την άμεση συνδεσιμότητα σε πολλές αγορές που συνδέονται με τη Ρωσία.
Συνολικά, ο αντίκτυπος στις παγκόσμιες αγορές αναμένεται να είναι σχετικά «χαμηλός», καθώς τα φορτία που μεταφέρθηκαν από/προς/εντός της Ρωσίας αντιπροσώπευαν το 0,6% του παγκόσμιου φορτίου που μεταφέρθηκε αεροπορικώς το 2021.
Επίσης, αρκετοί εξειδικευμένοι αεροπορικοί μεταφορείς εμπορευμάτων είναι εγγεγραμμένοι στη Ρωσία και την Ουκρανία, ιδίως εκείνοι που εμπλέκονται με εργασίες βαριάς ανύψωσης.
Επίσης, χθες, η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών εμπορευμάτων του Ιανουαρίου που δείχνουν βραδύτερη ανάπτυξη.
Οι αρρυθμίες της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι περιορισμοί χωρητικότητας, καθώς και η επιδείνωση των οικονομικών συνθηκών συνέβαλαν στην επιβράδυνση της ζήτησης.
Η παγκόσμια ζήτηση, σε τονοχιλιόμετρα φορτίου, αυξήθηκε κατά 2,7% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2021 (3,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Ωστόσο, η άνοδος ήταν σημαντικά χαμηλότερη από την αύξηση 9,3% που παρατηρήθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 (11,1% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
«Η αύξηση της ζήτησης κατά 2,7% τον Ιανουάριο ήταν χαμηλότερη από τις προσδοκίες, μετά το 9,3% που καταγράφηκε τον Δεκέμβριο.
Αυτό πιθανότατα αντανακλά μια στροφή προς τον πιο «φυσιολογικό» ρυθμό ανάπτυξης 4,9% που αναμένεται για φέτος.
Κοιτάζοντας το μέλλον, ωστόσο, μπορούμε να περιμένουμε ότι οι αγορές φορτίου θα επηρεαστούν από τη σύγκρουση Ρωσίας-Ουκρανίας», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Οι επιδόσεις του Ιανουαρίου
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 % of industry CTKs in 2021 2 Change in load factor 3 Load factor level |