Έως τα τέλη του έτους το ΤΑΙΠΕΔ πρόκειται να αποφασίσει τη χρονική στιγμή επανέναρξης του διαγωνισμού πώλησης του 30% του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», ο οποίος διακόπηκε στις αρχές του 2020, λόγω της εκδήλωσης της πανδημίας του Covid – 19.
Αυτό αναφέρεται στο επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Asset Development Plan) του Ταμείου που ενέκρινε, πριν από λίγες ημέρες, το ΚΥΣΟΙΠ.
Στη β’ φάση του διαγωνισμού, δηλαδή στη φάση κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών, μετέχουν τα εξής 9 επενδυτικά σχήματα:
- ADP GROUPE,
- AVIALLIANCE GMBh,
- FERROVIAL INTERNATIONAL SE,
- FIRST STATE INVESTMENTS,
- GLOBAL INFRASTRUCTURE PARTNERS,
- VINCI AIRPORTS,
- Κοινοπραξία εταιρειών ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND S.C.A, SICAR και ARDIAN INFRASTRUCTURE FUND V B S.C.S. SICAV- RAIF,
- Κοινοπραξία εταιρειών KKR και EGIS,
- Κοινοπραξία εταιρειών MEIF 6 ATTIC INVESTMENT, RAFFLES INFRA HOLDING και CHENGDONG INVESTMENT CORPORATION.
Σημειώνεται ότι ο διαγωνισμός πώλησης του 30% του ΔΑΑ, όπως κι άλλοι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ, «πάγωσαν» τη τελευταία σχεδόν διετία, εξαιτίας των επιπτώσεων από την πανδημία του Covid – 19.
Στο αεροδρόμιο της Αθήνας οι επιπτώσεις της πανδημίας ήταν μεγάλες, καθώς από το «ιστορικό ρεκόρ» του 2019, ο ΔΑΑ γνώρισε πέρσι πτώση επιβατών 68,4% (διακίνησε 8,08 εκατ. επιβάτες – ήταν η χειρότερη επίδοσή του) και έγινε δέκτης κρατικής ενίσχυσης.
Όπως είναι φανερό, άλλη η αποτίμηση του ΔΑΑ το 2019 και άλλη σήμερα.
Φ. Φωτ.