Η αεροπορική κίνηση του 2021 θα ανακάμψει στο 51% σε σχέση με το 2019, με τoν αριθμό των πτήσεων να ενισχύεται από το καλοκαίρι και έπειτα, όταν ο εμβολιασμός για τον Covid – 19 θα έχει τεθεί σε ευρεία ισχύ.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Τα παραπάνω προβλέπει νέα έκθεση του Eurocontrol, η οποία καταλήγει στο συμπέρασμα ότι το 2021 αποτελεί «ευκαιρία» για την ανοικοδόμηση ενός καλύτερου ευρωπαϊκού αεροπορικού κλάδου, αντιμετωπίζοντας παράλληλα τα υπάρχοντα προβλήματα.
Σύμφωνα με τον κ. Eamonn Brennan, γενικό διευθυντή του Eurocontrol, «είμαστε πεπεισμένοι ότι η ανάκαμψη θα αρχίσει να ενισχύεται το 2021, καθώς το εμβόλιο θα κυκλοφορεί σε όλο τον κόσμο.
Ωστόσο, είναι σαφές ότι ολόκληρος ο τομέας των αερομεταφορών θα συνεχίσει να χρειάζεται οικονομική υποστήριξη τα επόμενα χρόνια. Και αν θέλουμε πραγματικά να «οικοδομήσουμε καλύτερα» το 2021, πρέπει να αρχίσουμε να αντιμετωπίζουμε βασικά ζητήματα, όπως τον τρόπο χρηματοδότησης, ρύθμισης και ολοκλήρωσης του αεροπορικού συστήματος και τον τρόπο αντιμετώπισης της αειφορίας του κλάδου».
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με την έκθεση, οι κυριότερες επιπτώσεις και προβλέψεις για το 2021 σταχυολογούνται στα εξής:
1) απώλειες 56,2 δισ. δολ. σε αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSPs),
2)1,7 δισ. λιγότεροι επιβάτες,
3)τεράστιες αρνητικές επιπτώσεις στον ευρωπαϊκό κλάδο:
-5 εκατ. πτήσεις το 2020 vs 11,1 εκατ. πτήσεις το 2019, δηλ. 6,1 εκατ. λιγότερες πτήσεις ετησίως
-πτώση 54% της ενδο-ευρωπαϊκής κίνησης
-πτώση 59% της παγκόσμιας κίνησης
-πτώση 62% για τις χαμηλού κόστους αεροπορικές εταιρείες
-πτώση 59% των προγραμματισμένων αεροπορικών ταξιδιών,
4)πτώση 40%-73% στις αεροπορικές αγορές:
-1,3 εκατ. πτήσεις λιγότερες στη Μ. Βρετανία (-61%)
-1,2 εκατ. πτήσεις λιγότερες στη Γερμανία (-56%)
-1 εκατ. πτήσεις λιγότερες στην Ισπανία (-61%)
-0,9 εκατ. πτήσεις λιγότερες στη Γαλλία (-54%)
-0,8 εκατ. πτήσεις λιγότερες στην Ιταλία (-60%),
5)Μεγάλοι αεροπορικοί όμιλοι εκτιμάται ότι θα σημειώσουν πτώση 53%-67%:
-ημερήσια πτώση 67% στις πτήσεις για τη Lufthansa Group (2020: 1.102 πτήσεις έναντι 2019: 3.295 πτήσεις),
-πτώση 59% στις πτήσεις για τη Ryanair (2020: 951, 2019: 2.323),
-πτώση 55% στις πτήσεις για AirFrance– KLM (2020: 920, 2019: 2.053),
-πτώση 65% για IAG (2020: 825, 2019: 2.342),
-πτώση 53% για Turkish Airlines (2020: 626, 2019: 1.331),
-πτώση 67% για EasyJet (2020: 547, 2019: 1.671).
6)το 51% του στόλου αεροσκαφών στην Ευρώπη καθηλώθηκε στο τέλος του έτους (4.118 από τα 8.048 των αεροσκαφών),
7)χάθηκαν συνολικά 191.000 άμεσες θέσεις εργασίας στην Ευρώπη.